Üniversite öğrencilerinde dikkat eksikliği hiperaktivite düzeyleri ile sosyal uyumları ve atılganlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üniversite Öğrencilerinde Dikkat Eksikliği - Hiperaktivite Düzeyleri ile Sosyal Uyumları ve Atılganlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesiBu çalışmadaa üniversite öğrencilerinde dikkat eksikliği hiperaktivite düzeyleri ile sosyal uyumları ve atılganlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2014-2015 eğitim – öğretim yılında Üsküdar üniversitesinin farklı bölümlerine devam eden ve rastlantısal olarak seçilen 25 kız 25 erkek toplamda 50 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veriler SPSS 15.00 Windows Paket Programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analizlerde, Kolmogorov-Smirnov Normallik Testi sonucunda normal dağılım gösteren verilere Bağımsız Örneklem T Testi, Bağımsız Örneklem Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve normal dağılım göstermeyen verilere Mann-Whitney U Testi, Kruskal-Wallis T Testi, ilişki düzeyleri için ise Pearson Korelâsyon Testi kullanılmıştır.Bu araştırmada . 50 kişinin, ASRS ölçeği A bölüm puan ortalaması 2,26 ve genel olarak dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu açısından sorun olmadığı gözlenmiştir. Araştırmada, 50 kişinin, Rathus atılganlık puan ortalaması 115,24 ve atılganlık düzeylerinin orta olduğu gözlenmiştir, 50 kişinin, aile çevresine uyum puan ortalamasının 9,92, sağlıkla ilgili uyum puan ortalamasının 7,92, sosyal uyum puan ortalamasının 11,58, heyecansal uyum puan ortalamasının 11,12 ve genel uyum puan ortalamasının 40,54 olduğu gözlenerek anlamlı bir sonuç bulunamamıştır.DEHB ve alt ölçekleri ile sosyal uyum ve alt ölçekleri, atılganlık düzeyleri, demografik özellikler arasında bazı değişkenler arasında anlamlı ilişki gözlemlenmiştir. Bu ilişki, dikkat eksikliği ile sağlıkla ilgi uyum ve atılganlık düzeyleri arasında görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Yetişkinlerde Dikkat eksikliği – Hiperaktivite, Atılganlık, SosyalUyum Attention Deficit at University Students- Analysis of Relation Between Levels of Hyperactivity with Social Adaptation and Levels of Assertiveness.The objective of the study is to analyze the relation between levels of hyperactivity with social adaptation and levels of assertiveness. Research is conducted on a total of 50 students; 25 boys and 25 girls of different departments of University of Uskudar attending 2014-2015 education year. Data is analyzed by Windows SPSS 15.00 Software. Independent sample T Test for data that exposed a normal distribution as a result of Kolmogorov- Smirnov test of normality, One- Way Variance for Independent Samples, Mann-Whitney U test and Kruskal T Test and Pearson correlation test for levels of relation is used for the analysis. With the research 50 people with a mean of A on ASRS, 2.26 avarage grade exposed no problem of attention deficit hyperactivity disorder. With the research 50 people observed having a mean of 115.24 points on Rathus Scale and medium assertiveness level, 50 people having a mean of 9.92 points for adaptation to a family environment, a mean of 7.92 points for adaptation to health, a mean of 11.58 social adaptation point, the mean of excitement adaptation point is 11.12 and the mean of general adaptation point observed 40.54 which has given no meaningful result. Meaningful relation is observed with ADHD and sub scales with social adaptation and sub scales, assertiveness levels, demographic specification and some variables. This relation seem for attention deficit with adaptation to health and assertiveness.Key words: Attention Deficit on Adults- Hyperactivity, Assertiveness, Social Adaptation.
Collections