Üstün zekalı ve yetenekli ergenlerin benlik saygıları, depresyon düzeyleri ve fonksiyonel olmayan tutumlarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, üstün zekalı ve yetenekli ergenlerin benlik saygıları, depresyon düzeyleri ve fonksiyonel olmayan tutumlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla toplamda n=45 kız ve n=49 erkek olmak üzere toplam N=94 katılımcıya Fonksiyonel Olmayan Tutumlar Ölçeği, Beck Depresyon Ölçeği ve Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda fonksiyonel olmayan tutumlar ile depresyon arasında negatif yönde ilişki bulunurken benlik saygısı ile ilişki tespit edilmemiştir. Depresyon ve düşük benlik saygısı arasında pozitif yönden ilişki tespit edilmiştir. Genel olarak bakıldığında üstün zekalı ve yetenekli ergenlerde bilişsel çarpıtmalar ile depresyon arasındaki ilişkiye etki eden başka değişkenler olabileceği değerlendirilmiştir.Anahtar Sözcükler: Fonksiyonel olmayan tutumlar, benlik saygısı, depresyon, üstün zekalı ve yetenekli ergen. The aim of this study is to evaluate self esteem, depression and dysfunctional attitudes of gifted and talented adolescents. Study was conducted with 94 adolescents consisted of 45 girls and 49 boys. Participants answered Dysfunctional Attitude Scale, Beck Depression Inventory and Rosenberg Self Esteem Scale. According to the data obtained from statistical analysis, decrease in the level dysfunctional attitudes leads to an increase in depression while there were no relation between dysfunctional attitudes and low self esteem. Also, increase in the level of depression leads to an increase in self low esteem. In general, for gifted and talented adolescents there might be mediating variables between depression and dysfunctional attitudes.Key words: Dysfunctional attitudes, self esteem, depression, gifted and talented adolescents.
Collections