Ergenlerde internet bağımlılığı ile şema mekanizmaları ve baş etme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada 14-18 yaş grubu ergenlerin internet bağımlılığının şema mekanizmaları ve baş etme becerileri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. Ayrıca, bazı değişkenlere bağlı olarak öğrencilerin internet bağımlılığının şema mekanizmaları ve başetme becerileri arasında anlamlı bir farklılaşma olup olmadığı da incelenmiştir.Araştırma İlişkisel tarama modeli esas alınarak yapılmıştır. Çalışma örneklemi, 2015 – 2016 Eğitim – Öğretim döneminde, İstanbul İlinin Üsküdar İlçesinde bulunan Özel İrfan Anadolu Lisesindeki148 gönüllü öğrencinin katılımından oluşmaktadır.Bu çalışmada veriler toplanırken İnternet Bağımlılık Ölçeği, Young Şema Ölçeği, Young- Rygh Kaçınma Ölçeği ve Sosyo-Demografik Bilgi Formu ile edilen bilgiler kullanılmıştır.Araştırmada veri analizinin gerçekleştirilmesinde SPSS 21.0 istatistik programından yararlanılmıştır. Bulgular Bağımsız Gruplar Mann-Whitney U Testi, Kruskal-Wallis H Testi, T testi, Anova Testi ile Spearman Korelasyon Katsayısı sonucu değerlendirilmiştir.Araştırma Sonuçlarına göre; Bu çalışma grubunda yer alan ergenlerin 18 uyumsuz şema ile baş etme becerilerinden kaçınma biçimi arasında ; İnternet bağımlılığı ile de Kusurluluk, Yetersiz Özdenetim ve Boyun Eğicilik şemaları arasında pozitif yönlü orta kuvvetli anlamlı bir ilişki bulunmuştur. In the thesis,it has been searched that if there has been a meaningful relation among schema mechanisms, coping with the internet addiction in 14-18 aged group puberts.Moreoever, correlated with some factors,whether there is some meaningful differentation between schema mechanisms and coping with of the students' internet addiciton.The research has been done on Relational Scanning Model.The study model consists of the participation of the 148 volunteer students who study at Irfan Anatolian High School in Usküdar in Istanbul in 2015-2016 Academic Term. In the thesis,while gathering the data,the information taken by the Internet Addiction Scale,Young Schema Scale,Young-Rygh Avoidance Scale,Socio-demographic Information Form has been used.In the thesis, in the evaluation of the infos,ıt has been made use of the program of the SPSS 21.0 Statistic Program.The indications have been studied with the feedbacks of the independent groups the test of Mann-Whitney U, the test of Kruskal -Walls H, the test of Anova,Spearman Correlation Parameter.According to the research results;In the puberts who take part in the study,here is a positive-sided,medium powered and meaningful relation between the 18 incompatible schemas and the style of the running away from the coping with skills,also between the internet addiction and imperfection,insufficient self-control and obedience schemas.
Collections