Acil serviste çalışan hekim ve hemşirelerin iş doyumu profili; bağcılar eğitim ve araştırma hastanesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sağlık sektöründe, örgütsel bağlılığın, örgütsel güvenin sağlanması ve iş doyum düzeylerinin yükseltilmesi önemli bir faktör haline gelmiştir. İş doyumu, örgütsel bağlılığı ve örgütsel güveni sağlanılmış çalışanların hizmet kalitesine ve sağlık kuruluşunun başarısına katkı sağlayacağı ileri sürülmektedir. Bu araştırma, hekimlerin ve hemşirelerin örgütsel bağlılık, örgütsel güven ve iş doyumu düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla İstanbul Bağcılar Eğitim ve Araştırma Hastanesi Acil Servis'lerinde görevli olan 71'i hemşire, 33'ü hekim olmak üzere 104 çalışana ulaşılmıştır. Katılımcıların, sosyo-demografik verileri için kişisel bilgi formu, Örgütsel Bağlılık Ölçeği (J. Meyer & M. Allen tarafından geliştirilen the Employee Commitment Scales), Örgütsel Güven Envanteri-kısa formu (Cummings and Bromiley tarafından kullanılan the Organizational Trust Inventory-short form) ve İş Doyumu Araştırma Aracı (P. Spector tarafından geliştirilen the Job Satisfaction Survey) ölçüm araçları olarak kullanılmıştır. Araştırma sonucunda çalışanların iş doyumu ortalama düzeyi 2.5 iken örgütsel bağlılık genel ortalaması 2.5 ve örgütsel güven ortalaması 3.2 olarak bulunmuştur. Hekimlerin ve hemşirelerin örgütsel bağlılık seviyeleri arttıkça örgütsel güven seviyeleri de artmaktadır. Örgütsel bağlılık, örgütsel güven ve iş doyumu arasında güçlü ilişki vardır. Acil Servis çalışanlarının örgütsel güven düzeyleri ortalamanın altındadır ve buna bağlı olarak örgütsel bağlılık ve iş doyumu düzeylerinin de ortalamanın altında olduğu saptanmıştır. Hekimlerin ve hemşirelerin örgütsel bağlılık, örgütsel güven ve iş doyumunu olumsuz yönde etkileyen faktörlerin iyileştirilmesi için, gerekli önlemlerin alınması gerektiği vurgulanmıştır. Ensuring the organizational commitment, organizational trust and upgrading the job satisfaction level has turned into an important factor in the health sector. Because it suggested that job satisfaction, organizational commitment and organizational trust having been ensured would make contribution to the service quality of employees and achievement of the operation. This research has been accomplished in order to identify the organizational commitment, organizational trust, job satisfaction of physicians and nurses.For this purpose, 104 employees, 33 of them being physician and 71 nurse have been contacted. Being related to the socio-demographic data of the participants, Personal Information Form, Organizational Commitment Scale (the Employee Commitment Scales developed by Meyer & M. Allen, J.), Organizational Trust Inventory-short form–(the Organizational Trust Inventory-Short Form used by Cummings and Bromiley), and Job Satisfaction Research Tool (the Job Satisfaction Survey developed by P. Spector) have been used as measurement tools. General findings of this study mean level of personel's job satisfaction is 2.5; mean level of personnel's organizational commitment is 2.5; other hand mean level of personnel's organizational trust is 3.2. Once the physicians and nurses were compared in consequence of the analysis, it has been determined that there was a meaningful relationship between the organizational commitment, organizational trust and job satisfaction levels. Organizational trust is below the average level of emergency department workers. The higher the organizational commitment levels of the physicians and the nurses, the more their organizational trust levels. There is a strong interaction between organizational commitment, organizational trust and job satisfaction. It has been emphasized that the necessary precautions must be taken for improvement of the factors which adversely affect organizational commitment, organizational trust, job satisfaction of the physicians and the nurses.
Collections