Sayısal ve sözel bölümlerde lisans eğitimin tercih etmiş öğrencilerin bağlanma stili farklılıkları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma sayısal ve sözel bölümlerde lisans okumayı tercih etmiş öğrencilerin bağlanma stili farklılıklarını incelemek için yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim yılında Üsküdar Üniversitesinin sözel fakültelerde ve sayısal fakültelerinde öğretim gören öğrenciler oluşturmuştur. İletişim fakültesinde okuyan 50 ve mühendislik fakültesinde okuyan 50 öğrenci randomize olarak seçilmiştir. 50 kız ve 50 erkek, toplamda 100 öğrenci değerlendirilmiştir. İlişki Ölçekleri Anketi (RSQ) uygulanmıştır. Seçilen bölümden başka, yaş ve cinsiyetin de bağlanma stilleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Sözel bölümlerde lisans eğitimi seçen grupta kayıtsız bağlanma oranı, sayısal bölümde eğitim seçenlere kıyasla istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksek bulunmuştur ( p=.002) Cinsiyetlerine göre grupların bağlanma stillerine bakıldığında erkeklerde güvenli bağlanma, kız öğrencilere göre anlamlı biçimde yüksek bulunmuştur (p=.002) Öğrencilerin yaşları ile bağlanma stilleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Sonuç olarak öğrencilerin bağlanma stillerinin sayısal ya da sözel bölümlerde eğitim görme tercihlerini etkileyebileceği düşünülmüştür.ANAHTAR KELİMELER: Bağlanma Stili, Öğrenci This study aims to investigate the differences of attachment styles of the students have chosen ındergraduate education at math and non-math classes. The population was selected from students of Üsküdar University students who are under education in the math and non-math classes in 2015-2016 education term. Fifty of selected students are studying at the faculty of communication and 50 students were in engineering schools. A random sampling was used. the study groups composed of 50 girls and 50 boys. Relationship Scale Questionnaire (RSQ) was implemented. The impact of age and gender on attachment styles were also examined. The results revealed that the students of non-math classes showed dismissing attachment styles significantly higher than the math class group (p = .002). On the basis of gender, secure attachment style was observed significantly higher in male students (p = .002). Attachment styles among the students showed no significant difference by age. In conclusion, attachment styles of students thought to influence their choice of undergraduate education in math or non-math classes.KEYWORDS: Attachment style, Student
Collections