18-25 yaş arası üniversite öğrencilerinde anne-baba tutumunun kişinin kaygı düzeyleri ve bağlanma tipi ile ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı 18-25 yaş arası üniversite öğrencilerinde anne-baba tutumunun kişinin kaygı düzeyleri ve bağlanma tipi ile ilişkisinin incelenmesidir.Araştırmanın örneklem grubunu İstanbul'un Üsküdar ilçesindeki Üsküdar Üniversitesi'nde öğrenim gören 75 kız ve 75 erkek, 150 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır.Çalışmada anne baba tutumunu ölçmek için `Anne-Baba Tutum Ölçeği` (ABTÖ), katılımcıların kaygı düzeylerini incelemek için Sürekli Kaygı Envanteri( Stai Form TX-2), bağlanma tiplerini ölçmek amacı ile Erişkin Bağlanma Biçimi Ölçeği (EBBÖ) katılımcılarla ilgili demografik bilgi edinmek için ise araştırmacı tarafından geliştirilen `Sosyo-demografik Bilgi Formu` kullanılmıştır.Verilerin analizinde SPSS 22.00 programı kullanılmıştır. Çalışma sonucunda 136 öğrencide orta, 10 öğrencide ise ağır anksiyeteye rastlanmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre, anne-baba tutumlarıyla kaygı düzeyi ve bağlanma tipleri arasında istatiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.Bundan sonra yapılacak olan araştırmalarda daha geniş yaş aralığını içeren ve daha farklı sosyodemografik özellikleri barındıran örneklem grubu üzerinde çalışılması önemlidir. Literatürde ebeveyn tutumlarına yeterli yer verilmiş olsa da kaygı ve bağlanma ile ilgili araştırmaların kısıtlı olduğu dikkat çekmektedir. Bu sebeple bu alanda farklı gruplarda çalışmaların düzenlenmesi oldukça önemlidir. The main purpose of the present study is to investigate the relationship between the parenting styles and anxiety level and adult attachment in 18-25 ages university students.The sample of the present study consists of 150 students, 75 are girls, 75 are boys who are studying at Üsküdar University in İstanbul.In the study, in order to measure the parenting styles, `ParentalAttitude Scale` (PAS), Trait Anxiety (STAI-TX2) to collect data about anxiety levels of participants , Adult Attachment Style Scale (AASS) to measure attachment styles and to obtain demographic information about subjects, sociodemographic questionnaire are used.Data were analyzed using SPSS 22.00. The results of the study show that 136 students has moderate anxiety and 10 students has severe anxiety.The results show that there is no meaningful relationship between parenting styles and anxiety level and attachment styles.It is important that a wider range of ages and sociodemographic features are studied in the future researches. Although there are lot of studies exist about parental attitudes ,there are limited number of studies about anxiety level and attachment styles in literature. In conclusion,we can clearly say that ,studying with different groups is important for the efficiency of future studies.
Collections