Dahili bilimler kliniklerinde yatan hastaların hemşirelik bakımı memnuniyet düzeylerinin ve ilişkili faktörlerin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışma, dahili bilimler kliniklerinde yatan hastaların hemşirelik bakımından memnuniyet düzeylerinin ve ilişkili faktörlerin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır.Gereç ve Yöntem: Araştırmanın örneklemini, İstanbul İl'i sınırları içindeki bir Eğitim ve Araştırma Hastanesinin dahili kliniklerinde yatan 206 hasta oluşturmuştur. Araştırma verileri 01 Nisan- 01 Haziran 2016 tarihleri arasında toplanmıştır. Verilerin toplanmasında hastaların tanıtıcı özelliklerine ilişkin bilgi formu ve Newcastle Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Ölçeği (HBMÖ) kullanılmıştır. Veriler, bilgisayarda SPSS 21.0 istatistik paket programı kullanılarak, yüzdelik dağılım, Mann Whitney U, Independent-Samples T Testi, One-way ANOVA ve Kruskal Wallis varyans analiziyle değerlendirilmiştir.Bulgular: Araştırma kapsamına alınan hastaların hemşirelik bakımından duyduğu memnuniyete ilişkin toplam puan ortalaması 67,828 ± 16,138 olarak bulunmuştur. Hastalar genel olarak kurumdaki hemşirelik bakımından memnun olduklarını ifade etmişlerdir (p<0,05). Hastaların hemşirelik bakımından memnuniyet düzeylerinde cinsiyet, medeni durum, eğitim düzeyi, meslek, sosyal güvence, gelir düzeyi, yaşadığı yer, hastaneye yatış sayısı, yatış şekli, tedavi gördüğü klinik, klinikte yatış süresi, refakatçi kalma durumu, genel sağlık durumunu değerlendirmeleri yönünden fark bulunmamıştır (p>0,05). Bununla birlikte 40-64 yaş grubu hastaların memnuniyet düzeyi diğerlerinden yüksek bulunmuştur (p<0,05). Memnuniyet alanları incelendiğinde; hastaların `serviste size tanınan serbestliğin miktarından` maddesinden en yüksek puanı alırken, `hemşirelerin sizi evinizdeymiş gibi hissettirmelerinden` maddesinden ise en düşük puanı aldıkları görülmüştür.Sonuç: Araştırma sonucunda, hastaların hemşirelik bakımından memnuniyetinin ortalamanın üzerinde olduğu belirlenmiştir. Objective: This study was conducted as a descriptive study to determine the level of nursing satisfaction and related factors of patients in internal medicine clinics.Materials and Methods: 206 in-patients at an education and research hospital inside the boundries of İstanbul city set the pattern of the study.. The research data were collected between April,01 2016 and June,01 2016. Information form and The Newcastle Satisfaction with Nursing Scale (NSNS) were used to collect data. The data were analyzed using the SPSS 21.0 statistical package program on a computer, using the percentile distribution, Mann-Whitney U, Independent-Samples T Test, One-way ANOVA and Kruskal Wallis analysis of variance.Results: The average total score of the nursing complaints of the patients included in the study was found as 67,828 ± 16,138.Patients expressed that they generally satisfy the nursing care at the institude (p<0,05). There was no difference found in satisfaction level of the patients in terms of nursing, related to patients' sex, marital status, education level, occupation, social security, level of income, place of residence, number of hospitalizations, type of hospitalization, treatment clinic, duration of hospital stay, attendance status, evaluating general health status (p> 0.05). However, the satisfaction level of patients 40-64 years group was found higher than others (p <0,05). When the areas of satisfaction are examined; It was found that the patients had the lowest score of the `nurses feel like you were at home` item when they got the highest score from the `amount of freedoms given to you`.Conclusion: As a result of the research, it was determined that the satisfaction of the patients with nursing was higher than the average.
Collections