Liseli ergenlerde psikolojik sağlamlığın duygusal zekâ ve bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, lise öğrencilerinin duygusal zekâ ve psikolojik sağlamlıkları arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın diğer amacı, lise öğrencilerinin psikolojik sağlamlık düzeylerinin farklı demografik özellikler açısından incelenmesidir.Araştırma, 2015-2016 eğitim döneminde İstanbul Ümraniye Atatürk Anadolu Teknik ve Mesleki Lisesi'nde öğrenim gören 215 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, öğrencilerin duygusal zekâ seviyelerini ölçmek amacıyla Schutte Duygusal Zekâ Ölçeği, psikolojik sağlamlık seviyelerini ölçmek amacıyla Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği ile Çocuk ve Genç Psikolojik Sağlamlık Ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca araştırmacının hazırladığı kişisel bilgi formuna da yer verilmiştir.Araştırmadaki bulguların istatistiksel olarak analizinde, IBM SPSS Statistics 22 (IBM SPSS, Türkiye) programı kullanılmıştır. Çalışma verileri değerlendirilirken ise Shapiro Wilks testi, Oneway Anova testi, Tukey HDS testi, Student t testi ve Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Anlamlılık, p<0.05 seviyesinde değerlendirilmiştir.Yapılan analizler sonucunda, öğrencilerin duygusal zekâ ve psikolojik sağlamlıkları arasında pozitif yönlü, %57,4 seviyesinde ve istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Ergenlik, Duygusal Zekâ, Psikolojik Sağlamlık This study aims to research the relationship between high school students' Emotional Intelligence and Psychological Health. Another purpose of the study is that examining the level of high school students' psychological health in terms of different demographic features.The research was conducted to 215 students in Ümraniye Atatürk Anatolian Technical and Vocational High School in Istanbul in 2015-2016 Academic year. In research, as data collection tools Revised Schutte Emotional Intelligence Scale was used. In order to measure their level of psychological health, Short Psychological Health Scale and Children & Youth Psychological Health Scale was used. In addition, the personal information form developed by the researcher was also located.When evaluating the obtained results in this study for statistical analysis IBM SPSS Statistics 22 (IBM SPSS, TURKEY) Programs were used. For evaluating the research data, Shapiro Wilks test, Oneway Anova Test, Turkey HDS Test, Student t Test and Pearson Correlation Analysis was used. Significance was assessed as p< 0.05 level.According to the result of the analysis; between psychological health and emotional intelligence there is positive correlation, %57.4 level and statistically significant relationship was found. Key Words: Adolescence, Emotional Intelligence, Psychological Health.
Collections