İstanbul ili anadolu yakasında hafriyat ve katı atık taşıması yapan ağır vasıta şoförlerinin çalışma koşulları ve neden oldukları trafik kazaları hakkında bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde gelişen sanayii ile birlikte şehir merkezlerine doğru nüfus göçü yüksek boyutlara ulaşarak şehir merkezlerinde nüfus yoğunluğunu arttırmıştır. Nüfus yoğunluğunun artmasıyla birlikte şehir merkezlerinde başta trafik sorunu olmak üzere yüksek nüfusun dar bir alanda yaşamasına dayalı var olan sorunlar daha da katlanarak artmış ve sorun olmanın ötesinde çeşitli tehlikeleri de ortaya çıkarmıştır. Özetle eski ve mevcut şartnamelere göre inşaa edilmemiş konut, işyeri vb. binaların yıkılarak mevzuata uygun halde tekrar yapılmasını amaç edinen kentsel dönüşüm kanunun aynı anda birden fazla bölgede başlatılmasıyla birlikte, kanunun uygulanmaya başladığı kent merkezleri inşaat alanları ile çevrili bir hale gelmiştir.Kentsel dönüşüm kanununun uygulanmaya başlandığı birçok şehir merkezinde, kanunun uygulanması ile birlikte sayıları hızla artan kent içi inşaat şantiyeleri için çalışan, hafriyat ve katı atık taşıması yapan ağır vasıtaların şehir içinde kazaya karışma oranlarını da hızla artmıştır. Bu kazalar trafik kazası olmasının yanı sıra kazaya karışan ticari nitelikli ağır vasıtalardan dolayı aynı zamanda iş kazası olmaktadır.Bu araştırmamda İstanbul İli Anadolu Yakasında çalışan hafriyat ve katı atık taşıması yapan ağır vasıta sürücülerin bağlı oldukları mevzuat, yıllara göre karıştıkları kaza sayıları ile yazılı ve görsel medyanın bu kazalara yaklaşımları incelenmiş ve konu ile alakalı bir takım hipotezler geliştirilmiştir. Ayrıca söz konusu şoförler özel sektör de çalışanlar ve kamuda çalışanlar olmak üzere çalışma ve kontrol gruplarına ayırarak kendilerine önceden hazırlanmış görüşme soruları sorulmuştur. Böylece şoförlerin sektörel farklılıkları ile demografik özellikleri, çalışma koşulları ve neden oldukları trafik kazaları ile trafik kazasına neden olan olayın arka planları incelenmiştir.Görüşme sorularından elde edilen verilerin birbirleri ile olan anlamlı ilişkileri istatistiksel metotlar ile ortaya çıkarılmış ve geliştirilen hipotezler test edilmiştir. Ortaya çıkarılan bu ilişkiler, test edilen hipotezler ve elde edilen veriler kullanılarak mevcut olan eksiklik ve sorunlara çözüm önerileri getirilmiştir. In the frame of the today's developing industry, migration towards city centers has reached to high dimensions and has increased the population density in the city centers for last years. Along with the increase in population density, the problems experienced in urban centers have increased exponentially, especially traffic problems due to the concentration of population in a narrow area and various hazards have emerged beyond problems Briefly, according to the old and existing specifications, along with the urban regeneration law, which aims to reconstruct the buildings (housing, workplace, etc.) in accordance with the legislation, has been started in more than one region at the same time, the urban centers where the law is being implemented has been surrounded by construction sites.In many city centers where the urban regeneration law has been implemented together with the application of the law, the accident rates of the heavy vehicles which are rapidly increasing in number, that transport excavation and solid wastes that work for urban construction sites have also increased rapidly. These accidents are not only traffic accidents besides, they are work accidents due to commercial qualified heavy vehicles involved in the accident.In this study, the legislations which regarding the drivers of heavy trucks engaged in earthworks and solid waste transportation working in Anatolian Side in Istanbul, the number of accidents with which they have been accused by years and the accidents approaches of the written and visual media have been examined, regarding this issue, several hypotheses have been developed. In addition, the drivers were divided into working and control groups, working in the private sector as well as employees in the public sector, were asked about the pre-prepared interview questions. Thus, sector differences and demographical characteristics of drivers, working conditions and traffic accidents caused by them and background of the incident caused the traffic accident was examined.The meaningful relations with each other of the data obtained from the interview questions were revealed by statistical methods and the developed hypotheses were tested. Solution recommendations have been introduced to existing deficiencies and problems using the recovered relations, tested hypotheses and obtained data.
Collections