Gebelerin beslenmesi üzerine medyanın etkisine ilişkin görüşlerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gebelerin beslenmesi üzerine medyanın etkisine ilişkin görüşleri incelemek amacıylabu çalışma yapılmıştır.Araştırmanın örneklemini İstanbul ili T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul MedeniyetÜniversitesi Göztepe Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisive Polikliniklerinde takip edilen örneklem seçimi kriterlerine uyan, 150 gebeoluşturmaktadır. Araştırmada Mayıs-Haziran 2017 tarihleri arasında, sosyodemografiközellikler, gebelikte yapılan beslenme alışkanlıklarındaki değişiklikler, medyanın gebebeslenmesine etkilerinin değerlendirildiği üç bölüm ve on dokuz sorudan oluşan anketformu ile gebelerle yüz yüze görüşülerek veri toplanmıştır. Elde edilen nicel verilerStatistical Package For Social Sciences (SPSS) 17 paket programı aracılığı ile analizedilmiştir.Televizyon seyredenler ve Facebook kullananların beslenme alışkanlıklarındadeğişiklik yapma oranları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmaz iken(p>0.05), internet kullanımı ile beslenme alışkanlıklarında değişiklik yapma oranıarasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (χ2=7.461; p=.024). Gebelerinbeslenme konusunda bilgi kaynağı olarak en çok aile büyüklerini kullandığı saptanmıştır.Sağlık politikası üretenler, koruyucu sağlık hizmeti sunanlar ve sivil toplumörgütlerinin özellikle internet ve Facebook gibi medyaları kullananlara daha iyi içeriklersağlayarak, gebe, bebek ve toplum sağlığına etki eden gebe beslenmesinin iyileştirilmesiönerilir.Anahtar kelimeler: Gebelikte beslenme, beslenmeye medya etkisi, gebelikte beslenmeseçimleri. This study looks at the influence of the media on the dietary choices of pregnantwomen.The sample of this research consists of 150 pregnant women who comply with the criteriafor the sample at the Istanbul Turkish Ministry of Health, Istanbul Medeniyet UniversityGoztepe Education and Research Hospital, Gynecological Diseases and Birth Service andPolyclinics.In this research, between May and June 2017, data has been gathered through a face-tofacequestionnaire with pregnant women, which consists of 3 parts and 19 questions,evaluating sociodemographic factors, changes in dietary choices during pregnancy, andthe impact of media on pregnant women's dietary choices. The quantitative data gatheredhas been analyzed using the Statistical Package For Social Sciences (SPSS) 17.While no statistically significant difference has been found between the rates of makingchanges to dietary choices for those who watch TV and those who use Facebook (p>0.05),a statistically significant difference has been found between the rates of Internet use andmaking changes to dietary choices (x2=7.461; p=.024). It has been found that pregnantwomen mostly use family elders as a source of information when it comes to dietarychoices.It is advised that those responsible for making health policies, those offering preventivehealth services and civil society organizations provide especially users of the Internet andFacebook and alike media platforms with better content and thus help improve pregnantwomen's dietary choices, which impacts pregnant women's, newborns' and society'shealth.Key words: pregnancy diet, impact of media on pregnancy diet, pregnancy dietarychoices.
Collections