6-12 yaş arası öğrencilerin sosyal uyum sorunu ve okul sosyal hizmeti: Sancaktepe örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çocuğun ruhsal, sosyal, zihinsel, fiziksel, ahlaki gelişiminde aileden sonra en büyük sorumluluğu taşıyan kurum okuldur. Okul çocuğa bir yandan akademik beceriler kazandırırken bir yandan da çocuğun sosyal, ruhsal, ahlaki gelişimi için çocuğa çevre sunma görevi üstlenmektedir. Eğitim kurumları gerek okul içinden gerekse okul dışından kaynaklanan birçok sorunla karşı karşıya gelmektedir. Ancak bu sorunları çözme noktasında gerek okulun kendisi gerekse okuldaki mevcut birimlerin yetersiz kaldığı görülmektedir. Bu sorunları önlemek ve çözmek için koruyucu, destekleyici, eğitici ve öğretici işlevi bulunan; toplum, okul, aile arasında köprü konumunda olan `okul sosyal hizmeti`ne gereksinim duyulmaktadır. Bu çalışma, 6-12 yaş arası öğrencilerin sosyal uyum sorunu yaşamalarına neden olan faktörleri belirlemek ve okul sosyal hizmetine neden ihtiyaç duyulduğunu ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitimöğretim yılında İstanbul ili Sancaktepe ilçesindeki resmi devlet okullarında bulunan 612 yaş arası 421 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler `kişisel bilgi formu` ve `sosyal uyum envanteri` ile toplanmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen veriler, veri girişleri için `Excel Microsoft Office Programında ` `excel makrosu` veri giriş programı yazılmıştır. Veriler excel makrosuna girildikten sonra `SPSS Statistics 22 Paket Programı`na girilmiştir. Bu verilerin bir kısmı, ortalamaların karşılaştırılmasına yönelik t testi ve birden fazla ilişkinin olduğu durumları saptamak için varyans analizi (ANOVA) ile çözümlenmiş ve buna göre yorumlanmıştır. Verilerin analizi sonucunda, sosyo-demografik, sosya-kültürel, sosyo-ekonomik özelliklerin öğrencilerin sosyal uyumlarını istatistiksel anlamda etkilemediği görülmüştür. Okullarda bulunan psiko-destek birimlerden öğrencilerin destek almadıkları belirlenmiştir. School is the institution that carries out the greatest responsibility after family in terms of the psychological, social, mental, physical, and moral development of the child. School is committed to providing the child with academic skills, while providing the child with the environment for the child's social, psychological, and moral development as well. Educational institutions face with many problems rising both from within the school and from outside the school. However, it seems that both the school itself and the existing units in the school are inadequate in solving these problems. `School social work` which is a bridge between society, school, and family that has protective, supporting, instructive, and instructional functions to prevent and solve problems is needed. The purpose of this study was to determine the factors that lead to the social adjustment problem of students between 6-12 ages and to find out why school social service is needed. The study group of the research consists of 421 students between 612 ages who are in official state schools in Sancaktepe in the province of Istanbul in the academic year of 2017-2018. The data obtained in the research were collected by `personal information form` and `social harmonization inventory`. The data obtained from the data collection tools are written by using `Excel Microsoft Office Program` `excel macro` data entry program for data entry. After recording the data in excel course, `SPSS Statistics 22 Package Program` was entered. Some of the data were analyzed by t-test to compare the averages and by variance analysis (ANOVA) to detect cases where more than one relationship existed, and were interpreted accordingly. As a result of data analysis, it was determined that the socio-demographic, sociocultural, socio-economic characteristics did not statistically affect social adaptations of the students. It was also detected that the students did not receive support from the units in the schools.
Collections