Sağlık hizmetleri meslek yüksek okulu iş sağlığı ve güvenliği programı için eski ve yeni müfredat karşılaştırılması (Bir vakıf üniversitesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu kapsamında yer alan `İş Sağlığı ve Güvenliği Ön Lisans Programı` içeriğinde verilen eğitimin kalitesini artırmak ve yapılan müfredat değişikliğinin ön lisans öğrencileri üzerindeki etkilerini gözlemlemeyi hedefler.Yapılan bu çalışmada örnek olarak bir vakıf üniversitesine bağlı Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda İş Sağlığı ve Güvenliği Programı seçilmiş, öğrenim gören eski ve yeni müfredata tabi öğrencilere anket düzenlenmiş ve bu anket sonuçları değerlendirilmiştir.İş Sağlığı ve Güvenliği Ön Lisans öğrencilerinin yüksekokul eğitimleri boyunca ağırlıklı teorik dersleri içeren eski müfredat ile teorik dersleri azaltılarak uygulama eğitimi arttırılmış yeni müfredat arasında kıyaslama yapması istenmiştir.Öğrencinin eğitime başladığı yıla göre teorik ve uygulama eğitimine bakış açısı ve yaklaşımı bu ankette irdelenmiştir. Yapılan anket 25 sorudan oluşmaktadır. Anket 140 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Bu öğrencilerin 70'i (2015-2016 giriş) eski müfredata tabi, 70'i (2016-2017 giriş) yeni müfredata tabidir. Bu çalışma sadece bir vakıf üniversitesine bağlı Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda İş Sağlığı ve Güvenliği Programında yapılmış olup; ülkemizdeki bütün Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu İş Sağlığı ve Güvenliği Programı öğrencilerine uygulanabilirliği ile ilgili veriler içermektedir. İş Sağlığı ve Güvenliği Ön lisans Programlarının müfredat iyileştirmeleri ülkemize nitelikli `İş Güvenliği Uzmanı` ve `İş Sağlığı ve Güvenliği Teknikeri` kazandırma açısından önemlidir.Anahtar Kelimeler: Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek okulu, İş Sağlığı ve Güvenliği Ön lisans Programı, Müfredat, İş Güvenliği Uzmanı, İş Sağlığı ve Güvenliği Tekniker This study aims to increase the quality of education and to research the influence of curriculum change on students of Occupational Health and Safety Associated Degree Program at Vocational School of Health Services. This research is based on the evaluation of questionnaire results of an Occupational Health and Safety Associated Degree Program of a foundational university students who are obligated about former and present curriculum. University Occupational Health and Safety Associated Degree Program Students are asked for to discuss between former curriculum that includes more theoretical courses and present curriculum that includes more applied courses. The perspective of the students about the education is examined since the beginning of their academic year of study in this questionnaire. The questionnaire is consisting of 25 questions. The questionnaire was conducted on 140 students. 70 students were obligated of former curriculum and the other 70 were obligated to present curriculum. This study only contains the results of Occupational Health and Safety Associated Degree Program of Vocational School of Health Services in a foundation university. However, our results show the applicability of the study for the Occupational Health and Safety Associated Degree Program of other universities. Improvement of curriculum is an important case for a qualified education of Occupational Health and Safety Specialist and Occupational Health and Safety Technician.Keywords: Vocational School of Health Services, of Occupational Health and Safety Associated Degree Program, Curriculum, Occupational Health and Safety Specialist, Occupational Health and Safety Technician.
Collections