Sağlıklı erişkin üniversite öğrencilerinde dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ile sosyal anksiyete bozukluğu semptomları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bizim çalışmamızda sağlıklı erişkin üniversite öğrencilerinde Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu ile Sosyal Anksiyete Bozukluğu semptomları arasındaki ilişki performansının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma örneklemini ise 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Üsküdar Üniversitesi'nin farklı bölümlerine devam eden ve rastlantısal olarak seçilen 42 kız 8 erkek toplamda 50 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada yer alan verilerin analiz çalışması SPSS 24.00 Windows paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcılara Sosyo Demografik Form , Liebowitz Sosyal Kaygı Ölçeği (LSKÖ) , Wender-Utah Değerlendirme Ölçeği (WUDÖ) , Erişkin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Ölçeği , Erişkin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Kendi Bildirim Ölçeği (ASRS) ölçekleri uygulanmıştır. Liebowitz Sosyal Fobi puanları arttıkça Erişkin DEHB ölçeğinin alt boyutları olan `aşırı hareketlilik / dürtüsellik` ve `DEB / DEHB` ile ilişkili özellikler WUDÖ puanlarıda artmaktadır. Liebowitz Sosyal Fobi alt boyutu `Kaygı` puanları arttıkça Erişkin DEHB Ölçeğinin alt boyutları olan `Aşırı Hareketlilik / Dürtüsellik` ve ` DEB / DEHB ile ilişkili özellikler ` ek olarak WUDÖ puanlarıda artmaktadır. Liebowitz Sosyal Fobi alt boyutu ` Kaçınma` puanları arttıkça Erişkin DEHB ölçeğinin alt boyutları olan ` Aşırı Hareketlilik / Dürtüsellik ` ve `DEB / DEHB ile İlişkili Özellikler ` ek olarak WUDÖ puanlarıda artmaktadır. DEHB ve alt ölçekleri ile Liebowitz Sosyal Fobi ve alt ölçekleri arasındaki bazı değişkenler arasında anlamlı bir ilişki vardır . Bu anlamlı ilişki Dikkat Eksikliği ile Sosyal Anksiyete Bozukluğu arasındadır . Gerçekleştirilen korelasyon analizleri istatiksel açıdan anlamlı bulunmuştur . In our study, it was aimed to examine the relationship performance between Attention Deficit Hyperactivity Disorder and Social Anxiety Disorder symptoms in healthy adult university students. The sample of the research will be given to the different departments of Üsküdar University during the 2016-2017 academic year, and randomly selected 42 girls and 8 boys with a total of 50 students. Analysis of the data in the study was analyzed using the SPSS 24.00 Windows package program. To participants Socio-demographic form, Liebowitz Social Anxiety Scale, Wender-Utah Assessment Scale, Adult Attention Deficit Hyperactivity Scale, Adults Attention Deficit Hyperactivity Disorder Self-Report Scale (ASRS) scales were applied. As the Liebowitz Social Phobia scores increase, the features associated with the sub-dimensions of the adult ADHD scale, `hyperactivity / impulsivity` and `ADHD / ADHD` are increasing in WUAS scores. Liebowitz Social Phobia sub-dimension As the `anxiety` scores increase, the sub-dimensions of the adult ADHD Scale, `Extreme Mobility / Impulsivity` and `ADHD / ADHD related features` are additionally increasing in WUAS scores. As the Liebowitz Social Phobia subscale increases the `Avoidance` scores The `Extreme Mobility / Impulsivity` and `ADD / ADHD Related Features` subscales of the adult ADHD scale are additionally increasing in the WUAS scores. There is a significant relationship between ADHD and its subscales and some variables between Liebowitz Social Phobia and subscales. This meaningful relationship is between Attention Deficit and Social Anxiety Disorder. Correlation analyzes performed were statistically significant meaningful
Collections