Üniversite öğrencilerinde bağlanma stillerinin psikolojik dayanıklılık ve benlik saygısı açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinde bağlanma stillerinin psikolojik dayanıklılık ve benlik saygısı açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya İstanbul Anadolu yakasında yaşayan n=84 kadın (yaş x ̅=22,14; ss=1,584) ve n=87 erkek (yaş x ̅=22,08; ss=1,960) toplamda N=171 (yaş x ̅=22,11; ss=1,780) gönüllü üniversite öğrencisi katılmıştır. Katılımcılara, sosyodemografik veri formu, Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ve İlişki Ölçekleri Anketi uygulanmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen veriler istatistiksel analize tabi tutulmuştur. Bağımsız değişkenler açısından ölçeklerden alınan puanlar normal dağılım göstermediğinden gruplar arası karşılaştırmalarda Kruskal Wallis ve Mann Whitney U testleri yürütülmüştür. Ölçeklerden alınan puanların tek başına normal dağılım göstermesi nedeniyle ölçeklerden alınan puanlar arasındaki korelasyonların belirlenmesi için Pearson korelasyon analizi yürütülmüştür. Araştırma sonucunda, üniversite öğrencilerinin, bağlanma, benlik saygısı ve psikolojik dayanıklılık düzeylerinin çeşitli demografik değişkenlerden etkilendiği ve psikolojik dayanıklılık ile benlik saygısı ve bağlanma arasında anlamlı ilişkiler olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: psikolojik dayanıklılık, bağlanma stilleri, benlik saygısı, üniversite öğrencileri In this study, it was aimed to examine the psychological resilience of university students in terms of attachment styles and self-esteem. In the study, n=84 women (age x ̅=22,14; sd=1,584) and n=87 men (age x ̅=22,08; sd=1,960) in total N=171 (age x ̅=22,11; sd=1,780) volunteer university students were participated. Sociodemographic data form, Psychological Resilience Scale, Rosenberg Self-Esteem Scale and Relationship Scale Questionnaire were applied to the participants. The result obtained from the application was subjected to statistical analysis. Kruskal Wallis and Mann Whitney U tests were carried out in the between group comparisons since the scores on the scales for the independent variables did not show a normal distribution. Pearson correlation analysis was performed to determine the correlations between the scores obtained from the scales because the scores from the scales were distributed normally. As a result of the research, it was determined that the attachment, self - esteem and psychological resilience levels of university students were affected by various demographic variables and there were significant relationships between psychological resilience, self - esteem and attachment.Key words: psychological resilience, attachment styles, self esteem, university students
Collections