Üniversitede bir dönem boyunca pozitif psikoloji dersi almış ve almamış öğrencilerin bağlanma stilleri ve yaşam doyumlarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada üniversitede pozitif psikoloji dersini alan ve almayan iki grup üniversite öğrencisinin bağlanma stilleri ve yaşam doyumu düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir.Uygulama 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Üsküdar Üniversitesi'nde okuyan 1715 kadın, 745 erkek olmak üzere toplam 2460 öğrenci ile yapılmıştır. Pozitif psikoloji dersini almayan 1460, pozitif psikoloji dersinin alan 1000 öğrenci vardır. Araştırmada yaşam doyumunu ölçmek için Yaşam Doyumu Ölçeği, bağlanma stillerini ölçmek için Yakın İlişkilerde Yaşantılar Envanteri II ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır.Bilgi formu ve ölçeklerden elde edilen verilerin analizinde SPSS 21.0 programı kullanılmıştır. Katılımcıların demografik bilgileri frekans ve yüzde analizi olarak sunulmuştur. Cinsiyet ve pozitif psikoloji dersi alma durumu değişkenlerine göre karşılaştırılmasında bağımsız t testi; diğer değişkenlerine göre karşılaştırılmasında ANOVA testinden yararlanılmıştır.Araştırmada, pozitif psikoloji dersi almış olan ve almamış olan kadın öğrencilerin yaşam doyumu düzeyleri erkek öğrencilerin yaşam doyumu düzeylerinden anlamlı düzeyde yüksek çıkmıştır. Erkek öğrencilerin kaygı ve kaçınma bağlanma stili puanları kadın öğrencilerin kaygı ve kaçınma bağlanma stili puanlarından yüksek çıkmıştır. Pozitif psikoloji dersini alan grup ile almayan grubun mutluluk düzeyinde anlamlı bir farklılaşma olmadığı bulunmuştur.Yaşam doyumu puanlarının pozitif psikoloji dersini alma durumuna göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Pozitif psikoloji, yaşam doyumu, bağlanma stilleri. In this research relationship between attachment styles and satisfaction with life had been researched for two groups as one group is taken positive psychology lecture and one of them is not. This application had been conducted in 2016-2017 academic year with total 2460 student (1715 of them were female, 745 of them were male) of Uskudar University. There are 1460 students that are not taken positive psychology lecture and 1000 student are taken positive psychology lecture. In this research satisfaction with life scale had been used in order to measure satisfaction with life, Closer Life Inventory II and Personal Information Form had been used to measure attachment styles.SPSS 21.0 program had been used for analysis of the data acquired from information form and scales. Demographic information of the participants had been submitted as frequency and percentage analysis. T-test had been used for comparison of the variables of gender and taking positive psychology lecture and ANOVA test had been used for comparison of the other variables. In this research satisfaction with life rates of women students are significantly higher than male students' satisfaction with life. Anxiety and aversion points of male students are significantly higher than female students. There had been no significant difference found on happiness levels of groups that are taken positive psychology or not. It had been found that satisfaction with life points are not significantly changed due to situation of taking positive psychology lecture or not. Keywords: Positive psychology, satisfaction with life, attachment styles.
Collections