Üniversite öğrencisi annelerin aile içi ilişkilerinin sosyo-kültürel değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın ana amacını, evli ve çocuk sahibi kadınların üniversite öğrenimsürecine katılmasıyla aile içi roller sistemindeki değişim ve bu değişimin aile içi ilişkilereyansımasını sosyal hizmet bağlamında incelenmesi oluşturmaktadır. Bunun yanı sıra,üniversite öğrencisi annelerin bu süreçte yaşadıkları araştırılarak farklı değişkenler ileilişkisinin irdelenmesi araştırmanın amaçları arasında yer almaktadır.Bu araştırmada nitel araştırma yöntem kullanılarak Üsküdar Üniversitesi'nin farklıbölümlerinde eğitim gören 17 anne ile derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Bugörüşmeler sonucunda, kadının okul ve aile arasındaki yoğun tempoya rağmen aile içiilişkilerinde herhangi bir sorun yaşamadığı ve hatta bu süreçte eşleri tarafından destekalmaları eğitim hayatlarını kolaylaştırmıştır. Annelerin genel olarak eğitim görmenedenleri arasında ise öğrenme isteği, çocuklarını iyi yetiştirme, bireysel farkındalıklarınıartırma ve kendini gerçekleştirme isteği vardır. Eğitim hayatına katılan annelerkendilerinden yaşça küçük gruplar ile aynı sınıfı paylaşmalarından kaynaklanan kısasüreli uyum problemleri yaşamışlar fakat bu süreç her iki tarafı da olumsuzetkilememiştir.Anahtar Sözcükler:Üniversite Öğrencisi Anne, Eğitim, Toplumsal Cinsiyet, Aile, Sosyal Hizmet The purpose of this study is to analyze the change within intrafamilial roles afterthe participation of women who are married and have children in university educationand to examine the impact of this change on intrafamilial relations. In addition, toinvestigate the experiences of women in this process and tackle the relationship betweentheir experiences and different variables are among the aims of this study as well.In this study, in-depth interviews were conducted with 17 mothers who majoredin different departments of Üsküdar University by using qualitative method. As a resultof these interviews, despite the intense tempo between the school and the family, womendo not have any problems in family relationships, and even the support of their spousesease their educational process. In general, the fundamental reasons underlying mothers'desire for education are having an intellectual background, raising their children in abetter process, increasing individual awareness, and exploring themselves. Mothers whoparticipated in educational life experienced short-term adjustment problems due tosharing the same class with the younger ages, but this process did not adversely affectboth sides.Keywords:University Student Mothers, Education, Gender, Family, Social Work
Collections