Marmara Üniversitesi Medikososyal Merkezi Psikolojik Danışmanlık Birimine başvuran öğrencilerin psikiyatrik şikayetleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde birçok karmaşık problemle aynı anda baş etmeye çalışan üniversite öğrencileri ruhsal açıdan önemli problemler yaşamaktadırlar. Bu problemler hem sosyal çevreleriyle olan ilişkilerini olumsuz yönde etkilemekte, hem de akademik başarılarında önemli bir düşüşe neden olmaktadır. Ayrıca bu öğrencilerden bir kısmı ilaç tedavisi almalarını veya hastaneye yatmalarını gerektirecek ölçüde ciddi psikolojik belirtiler gösterebilmektedirler. Marmara Üniversitesi Medik-ososyal birimine başvuran öğrenciler üzerinde yaptığımız bu çalışmada, öğrencilerin en sık hangi psikiyatrik semptomlarla başvurduğunu ve bu semptomların öğrencilerin sosyo-demografik özellikleriyle ilişkili olup olmadığını araştırdık. Bu doğrultuda, araştırmamıza gönüllü olarak katılan 61 öğrenciye SCL90 R tarama ölçeği ve eş zamanlı olarak sosyo-demografik anket uygulaması yaptık. Sonuçlarımız öğrencilerin genel semptomatoloji skorlarından, özellikle obsesif kompulsif ve depresyon boyutu alt skorlarının diğer skorlara oranla anlamlı ölçüde daha yüksek, öte yandan, fobik anksiyete ve psikotizm skorlarının ise diğer skorlara oranla düşük çıktığını göstermiştir. Alt semptomatoloji skorları düzeyinde analiz edildiğinde, yaş, cinsiyet, okunan bölüm, gelinen şehir, kendisinde veya ailesinde kronik hastalık olma durumu ve gelir kaynakları sosyo-demografik verilerinin anlamlı ölçüde skorlarda değişkenlikle ilişkili olabildiği saptanmıştır. Sonuçlarımız, Marmara Üniversitesi ile benzer özellikteki diğer Üniversitelere de uyarlanabilmesi açısından önem taşımaktadır. Bulgularımızın ışığında öğrencilerin ruhsal durumları analiz edilerek, sosyo-demografik özellikleri de göz önünde bulundurularak ruh sağlıklarının korunması ve iyileştirilmesi için programlar geliştirilmesi uygun olacaktır. Nowadays, university students who are trying to overcome many complex problems in the same time, are having important psychological problems. These problems are both affecting their relationship with their social environment in a negative way and also causing an important decline in their academic performance. Besides, these students can present with so severe psychological symptoms that they may need drug treatment or even hospitalization. In our study on students who applied to Medicosocial unit of Marmara University, we investigated the types of most frequent psychiatric symptoms the students present and checked whether these symptoms had any correlation with socio-demographic characteristics of the students. For this purpose, we applied SCL 90R and sociodemographic questionnaire to 61 students at the same time. General symptomatology scores have shown that obsessive compulsive symptom and depression sub scores were found to be higher than other sub symptom scores significantly while phobic anxiety and psychotism sub symptom scores were found to be lower than the other scores. When analyzed at sub symptom score levels, age, gender, the school subject, city of origin, presence of chronic illness in self or the family and source of income were found to be related with sociodemographic data of the students. Our results are important as the findings can be extrapolated to other Universities of the similar composition. In the light of our findings, by examining the mental status of the students and taking also in to account the sociodemographic features of the students, it is advisable to develop programs to prevent and improve the mental health of the students.
Collections