Psikiyatri kliniğinde yatan hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBu çalışma psikiyatri hastalarının hemşirelik hizmetlerinden memnuniyet düzeylerinin ve bireysel ve hastalık özelliklerinin memnuniyete etkisinin ortaya konulması amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırma İstanbul Erenköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesinde yatarak tedavi gören 239 hasta ile yapılmıştır. Veriler; Bilgi Formu ve Newcastle Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Ölçeği ile toplanmış, sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, t-testi, ANOVA ve Kruskall Wallis testleri ile değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda; hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyet genel puan ortalaması x:70.93 olarak bulunmuştur. Bu hastaların hemşirelik hizmetlerinden genel olarak memnun olduklarını göstermiştir. Ölçekten alınan en düşük puan 20 iken en yüksek puan 100' dür. Ölçeğin maddeleri ayrı ayrı değerlendirildiğinde, en yüksek memnuniyet hemşirelerin hastaların mahremiyetlerine gösterdikleri saygı (x:3.79), hastalara yardımcı olmaları (x:3.66), çağrıldıklarınlarında hemen gelmeleri ile belirlenirken; en düşük memnuniyet ise serviste serbest hareket etmelerine izin verme (x:3.30), kendilerin evlerinde gibi hissetmelerini sağlama (x:3.36) ve yakınlarını rahatlatma biçimleri (x:3.39) ile ilgili olduğu bulunmuştur. Hastaların cinsiyeti, tedavi gördükleri klinik, mesleki durumlarının memnuniyet düzeyleri üzerine etkili olduğu bulunmuştur. Psikotik erkek hastaların benzer özellikteki kadın hastalara göre bakımdan memnuniyeti anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Mesleği serbest meslek-çiftçi olan hastaların memnuniyet düzeylerinin diğerlerinden daha yüksek olduğu belirlenmiştir (p<0.05).Araştırma sonucunda çalışmanın yapıldığı kurumda hastaların hemşirelik bakımından genel olarak memnun olduğu, bununla birlikte hasta memnuniyetinin düşük olduğu konularda hasta memnuniyetini arttırmaya yönelik destek bekledikleri belirlenmiştir. Bu doğrultuda özellikle hasta eğitimi ve hastalarla etkileşim konularında hemşirelere hizmet içi eğitimler verilmesi önerilmiştir. Anahtar Kelimeler: Hasta memnuniyeti, Kalite, Hemşirelik This study was conducted as a descriptive study in order to determine the level of satisfaction of psychiatric patients with nursing services and the satisfaction of individual and disease characteristics. The data were collected with the Information Form and the Satisfaction Scale from Newcastle Nursing Services and they were used to evaluate the number, percentage, mean, standard deviation, t-test, ANOVA and Kruskall Wallis tests.As a result of the research; The average score of satisfaction of the patients in nursing services was found as x: 70.93. This has shown that patients are generally satisfied with nursing services. The lowest score is 20 and the highest score is 100 in the scale. When the items of the scale were evaluated separately, the highest satisfaction was that nurses showed respect to the privacy of the patients (x: 3.79), to help patients (x: 3.66), as they were determined by their immediate arrival when they are called. The lowest satisfaction was that it allowed them to act freely in the service (x: 3.30), to make them feel like at home (x: 3.36) and to relieve their relatives (x: 3.39). The gender, clinical and occupational status of the patients were found to be effective in their satisfaction levels. The satisfaction of psychotic male patients was found to be significantly higher than the female patients with similar characteristics. The satisfaction levels of patients with self-employed and farmer were higher than others (p <0.05). As a result of the study; it was determined that patients were generally satisfied in terms of nursing in the institution where the study was carried out, and they expected support for increasing patient satisfaction in subjects with low patient satisfaction. In this respect, it has been suggested to provide in-service trainings to nurses, especially on patient education and interaction with patients. Key Words: Patient satisfaction, Quality of Service, Nursing
Collections