Devlet okullarında iş sağlığı ve güvenliği kültürüne yaklaşımın incelenmesi : Şile örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İş Sağlığı ve Güvenliğinin eğitim alanında ve eğitimciler arasında farkındalığının araştırılmasına yönelik çalışmalar ülkemizde çok yenidir. Türkiye'de Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı olarak eğitim ve öğretim gören öğrenci sayısı ile bu eğitim kurumlarında görev alan öğretmen sayısının toplamı ülke nüfusunun üçte birini oluşturmaktadır.Bu bağlamda okullarda ki İş Sağlığı ve Güvenliği kültürünün hangi boyutta olduğunun incelenmesi toplumun her kesimi için önem arz etmektedir.Bu araştırmada İş Sağlığı ve Güvenliği bakımından öğrencilerin sorumluluklarını da mevzuatça almak zorunda olan öğretmenlerin İş Sağlığı ve Güvenliğine bakış açıları ve bu konuda kendilerini ne kadar yeterli gördükleri üzerine nicel betimleyici bir çalışma yapılmıştır.Çalışma başlangıcında sorunun kendisine uygun hipotezler üretilmiştir.Yapılan bu araştırmanın verileri yüz yüze anket yöntemi ile elde edilmiştir.Çalışmanın evreni İstanbul İli Şile İlçesi olarak belirlenmiştir. Örneklem seçim yöntemi olarak basit rassal örneklem seçim metodu kullanılmıştır. Bu çalışma ile öğretmenlerin demografik özelliklerinin, iş sağlığı ve güvenliğinde kendilerini yeterli görmeleri açısından ne gibi anlamlı farklılıklar oluşturduğu incelenmiştir.Elde edilen veriler yardımıyla uygun istatistiki yöntemler kullanılarak üretilen hipotezler test edilmiştir.Bu incelemeler ve analizler sonucunda İş Sağlığı ve Güvenliği bakımından okullarda karşılaşılan acil durumlar örnekler ile irdelenmiş ve elde ki istatistiki verilere göre önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Öğretmen, öğrenci, eğitim, iş sağlığı ve güvenliği. Studies on the relevance of Occupational Health and Safety in education and among educators are very new in our country.The total amount of registered students who belongs to Ministry of Education and the staff creates one third of the population.In this context it offers importance for every cut of the population in which dimension Occupational Health and Safety culture at schools arrives.Depent on the legislation teachers have to take responsibilities in Occupational Health and Safety to protect their students therefore this study examines the perspective and the qualifications of teachers in Occupational Health and Safety with quantitative and descriptive methods. In the beginning hypothesizes are produced appropriate to the problem itself. The data of the research is obtained by face to face survey method. The universe of the study is İstanbul Şile County. The sampling selection method is simple random sampling selection method. It has been researched how significant alteration it has between demographic features and the self-qualification in Occupational Health and Safety. With appropriate statistical methods the hypothesis have been tested with obtained data. As a result of the research and analysis proposals are made for emergencies by Occupational Health and Safety in schools which have been examined in samples.Key Words: Teacher, student, education, occupational health and safety
Collections