Show simple item record

dc.contributor.advisorEvrensel, Alper
dc.contributor.authorKorkmaz, Hande
dc.date.accessioned2020-12-29T09:08:46Z
dc.date.available2020-12-29T09:08:46Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377904
dc.description.abstractBu çalışmada 16-24 yaş arası öğrencilerin yoğun ve bağımlı internet kullanımları ile sosyal görünüş kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla İstanbul'un Avrupa Yakasındaki çeşitli okullarda 16-24 yaş arasındaki öğrencilerden oluşan 200 katılımcıya, öğrencilerin uygun gördüğü ders saatlerinde veya öğrencilerin belirlediği adreslere gidilerek kişisel bilgi formu, internette bilişsel durum ölçeği ve sosyal görünüş kaygısı ölçeği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin problemli internet kullanımı ile sosyal görünüş kaygıları arasında pozitif yönlü bir ilişki söz konusudur. Aileleri daha fazla gelire sahip, diğerlerinin ne yaptığımı bilmeleri benim için önemli sorusuna katılıyorum yanıtını veren öğrencilerin sosyal görünüş kaygılarının daha yüksek olduğunu söyleyebiliriz. Ayrıca, diğerlerinin ne yaptığını takip ederim, diğerleri yaptıklarıma ilgi gösterirler sorusuna verdikleri yanıtların, öğrencilerin aile gelirlerinin, evde yaşayan kardeş sayısının, öğrencilerin akademik başarı durumlarının, problemli internet kullanımı açısından anlamlı bir farklılığa yol açmadığı bulunmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the relationship between the students who are using internet very often and almost addictively and their social appearance worries. For this purpose, personal information forms, cognitive condition scale on internet and social appearance worry scale has been applied to 200 participants in the European side of İstanbul, who are 16-24 years old students in the appropriate times for students and at the predetermined places by students. The study shows that there is a positive relationship between the problematic internet use and the social appearance worries of the students. We can say that students who gave the answer, `It is important for me that others know what I am doing` whose parents have more income that general is higher than the average. Also, the answers that `I follow what others do` and `Others show interest on what I do` are given by students does not show any difference with respect to problematic internet use towards the students' family incomes, brother and sister count and student's academic success conditionsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.title16-24 yaş arası öğrencilerin yoğun ve bağımlı internet kullanımı ile sosyal görünüş kaygıları arasındaki ilişki
dc.title.alternativethe relationship between the intense addictive internet use and social apperances of 16-24 year old students.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-24
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdults
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmTechnological dependence
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmSocial appearance anxiety
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmAdolescents
dc.identifier.yokid10170941
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485531
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess