16-24 yaş arası öğrencilerin yoğun ve bağımlı internet kullanımı ile sosyal görünüş kaygıları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada 16-24 yaş arası öğrencilerin yoğun ve bağımlı internet kullanımları ile sosyal görünüş kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla İstanbul'un Avrupa Yakasındaki çeşitli okullarda 16-24 yaş arasındaki öğrencilerden oluşan 200 katılımcıya, öğrencilerin uygun gördüğü ders saatlerinde veya öğrencilerin belirlediği adreslere gidilerek kişisel bilgi formu, internette bilişsel durum ölçeği ve sosyal görünüş kaygısı ölçeği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin problemli internet kullanımı ile sosyal görünüş kaygıları arasında pozitif yönlü bir ilişki söz konusudur. Aileleri daha fazla gelire sahip, diğerlerinin ne yaptığımı bilmeleri benim için önemli sorusuna katılıyorum yanıtını veren öğrencilerin sosyal görünüş kaygılarının daha yüksek olduğunu söyleyebiliriz. Ayrıca, diğerlerinin ne yaptığını takip ederim, diğerleri yaptıklarıma ilgi gösterirler sorusuna verdikleri yanıtların, öğrencilerin aile gelirlerinin, evde yaşayan kardeş sayısının, öğrencilerin akademik başarı durumlarının, problemli internet kullanımı açısından anlamlı bir farklılığa yol açmadığı bulunmuştur. The purpose of this study is to investigate the relationship between the students who are using internet very often and almost addictively and their social appearance worries. For this purpose, personal information forms, cognitive condition scale on internet and social appearance worry scale has been applied to 200 participants in the European side of İstanbul, who are 16-24 years old students in the appropriate times for students and at the predetermined places by students. The study shows that there is a positive relationship between the problematic internet use and the social appearance worries of the students. We can say that students who gave the answer, `It is important for me that others know what I am doing` whose parents have more income that general is higher than the average. Also, the answers that `I follow what others do` and `Others show interest on what I do` are given by students does not show any difference with respect to problematic internet use towards the students' family incomes, brother and sister count and student's academic success conditions
Collections