Mülteci öğrencilerin eğitimine ilişkin öğretmen algıları: Gaziantep örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETTürkiye'de giderek artan ve halen belirsizliğini koruyan mültecilerin durumları sosyal alanda bir çok sorun ortaya çıkarmaktadır. Mülteciler konusunda yaşanan en önemli sorunlardan bir tanesi de eğitim çağında bulunan mülteci çocuklardır. Mülteci çocukların en temel haklarından olan eğitim haklarının sağlanması yaşanabilir bir gelecek için önemlidir. Bu araştırmanın amacı Gaziantep'de bulunan Suriyeli çocukların eğitimine ilişkin öğretmen algılarının incelenmesidir. Bu araştırma için öncelikle toplam 43 sorudan oluşan anket formu hazırlanmıştır. Formlar doldurulmadan önce gerekli olan izinler alınmış ve formlar 104 öğretmene dağıtılarak doldurulmuştur. Araştırmada, kesitsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir.Araştırmanın örneklemini Gaziantep ilinde bulunan rastgele seçilmiş okullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Verilerin analizi aşamasında Spss v.22 paket program kullanılarak betimsel istatistikler verilmiş, karşılaştırmalar için Oneway ANOVA ve T-test analizleri kullanılarak sonuçlara ulaşılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre mülteci öğrencilerin eğitimleri ile ilgili öğretmenlerin yaşadığı sorunların başında dil sorunu ve uyum sorunu gelmektedir. Bunun dışında fiziki olarak daha uygun olan okullarda öğretmenlerin mülteciler yönelik tutumları daha kuvvetlidir. Bir diğer bulgu, özel eğitim alan öğretmenlerin mültecilere yönelik tutumlarının daha kuvvetli olduğunu göstermektedir. Anahtar Kelimeler : mülteci, mülteci eğitimi, öğretmenler, algı ABSTRACTStatus of refugees in Turkey remains uncertain and still raises a lot of problems in the social sense. One of the most critical problems is the refugee children in the age of education. Providing education rights for refugee children is vital for their future. The aim of this research is to examine the perceptions of teachers regarding the education of the Syrian children in Gaziantep.A questionnaire consisting of 43 items was prepared for this research. Before the forms were filled, the required permissions were taken, and the forms were filled by 104 teachers. This study is a cross-sectional study, and the sample of the study was selected based on convenience sampling.The sample of the research consists of randomly selected teachers working in primary and secondary schools in Gaziantep.Descriptive statistics were run using the Spss v.22 package program and results were obtained using Oneway ANOVA and T-test analyzes for comparison.Results showed that language and the adaptation problems were the main problems faced by the teachers about the education of the refugee students. Attitudes of teachers in physically more appropriate schools towards refugees were stronger as well as the attitudes of teachers of special education. Keywords : refugee, refugee education, teachers, perception
Collections