Üsküdar Üniversitesi öğrencilerinin ruhsal hastalıklara yönelik inançlarının ve empatik eğilim düzeylerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, Üsküdar Üniversitesi'nin farklı bölümlerinde okuyan öğrencilerin ruhsal hastalıklara yönelik inançları ile empatik eğilim düzeylerini karşılaştırmaktır.Araştırma tanımlayıcı ve ilişki arayıcı olarak planlanmıştır. Araştırmanın evrenini Üsküdar Üniversitesi'nde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise aynı üniversitede 3. ve 4. sınıfta eğitim gören mühendislik fakültesi ve psikoloji bölümü öğrencileri oluşturmaktadır. Yaptığımız araştırmaya 120 öğrenci katılmıştır. Araştırmada, `Sosyodemografik Veri Formu`, `Ruhsal Hastalıklara Karşı İnançlar Ölçeği` ve `Empatik Eğilim Ölçeği` kullanılmıştır.Araştırma sonucunda demografik değişkenlere göre psikoloji bölümü ve mühendislik fakültesi öğrencilerinin empatik eğilim düzeylerinin farklı olmadığı belirlenmiştir. Psikoloji bölümü öğrencilerinde kırdan kente göç edenlerin empatik eğilimlerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Psikoloji ve mühendislik bölümü öğrencilerinin ruhsal hastalıkları ve ruhsal hastalıklara yönelik genel algıların farklı düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca ruhsal hastalıkları farklı düzeyde tehlikeli algıladıkları tespit edilmiştir. Psikoloji bölümü öğrencilerinin ruhsal hastalıkları mühendislik fakültesi bölümü öğrencilerine göre daha az tehlikeli algıladıkları belirlenmiştir. Bu durum ise ruhsal hastalığı olanların psikolojik ve duygusal yapılarının daha iyi bilinmesinden kaynaklanabilir. Psikoloji bölümü ve mühendislik fakültesi öğrencilerinin empatik eğilim düzeyleri ile ruhsal hastalıklara yönelik inanç düzeyleri arasında ise zayıf ve anlamsız bir ilişki belirlenmiştir. The purpose of the study is to compare the beliefs of students who read the different parts of the university of with their beliefs about mental illness and empathic tendencies. Research is planned as a descrptive and relationship tool. The students who study at Uskudar Univesity constitute the stages of research. The sample of the research is the students the engineering faculty of psychology department who are studying in the 3nd and 4th grade in the same university. 120 students participated in the research we did. In research, `Sociodemographic Data Form, The Mental Disease Belief Scale` and `Empathic Tendency Scale` were used.It was determined that empathic tendency levels of students in psychology department did not differ according to the demographic variables at the and of the research. It was found that the empathic tendencies of those who migrated to the city form psychology department were higher. Psychology and engineering students have different levels of general perceptions of mental illness and mental illness. They are also found to perceive mental illness as dangerous at different levels. It was determined that the stdents in the psychology department perceived mental illnesses as less dangerous than the students in the engineering faculty. This may be due to the fact that psychological and emotional structures of those with menatl illness are beter known. A weak and non significant relationship was found between the levels of empathic tendency of students in psychology department and engineering faculty and beliefs in mental illness.
Collections