İlkokul çağı çocuklarda bağlanmanın ebeveyn dürtüselliği ile ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilkokul çağı çocuklarda bağlanmanın ebeveyn dürtüselliği ile ilişkilerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi İstanbul'da yaşayan n=46 kız ve n=54 erkek çocuk, n=100 anne ve n=100 baba olmak üzere toplamda N=300 okul çağı çocuklardan oluşmaktadır. Okul çağı çocuklarda araştırmanın amaçlarına uygun olarak Kern's Güvenli Bağlanma Ölçeği, Barrat Dürtüsellik Ölçeği uygulanmıştır. Uygulanan istatistiksel analizler sonucunda, ebeveynlerin dürtüsellik düzeyleri ile çocukların anne ve babalarına güvenli bağlanma düzeyleri arasında anlamlı ilişki bulunamamıştır. Bunun yanı sıra, çocukların anneye güvenli bağlanma düzeyleri arttıkça babaya güvenli bağlanma düzeylerinin arttığı tespit edilmiştir. Annelerin dürtüsellik düzeyleri arttıkça çocukların babaya bağlanma düzeylerinin arttığı tespit edilmiştir. Annelerin plan yapamama dürtüsellikleri arttıkça babaların plan yapamama dürtüselliğinin arttığı tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Dürtüsellik, ebeveyn dürtüselliği, bağlanma, ilkokul çağı In this study, it was aimed to compare the attachment parental of primary school children with parental impulsivity. The sample of the study consisted of n = 46 girls and n = 54 boys, n = 100 mothers and n = 100 fathers living in Istanbul. Kern's Security Scale, Barrat Impulsivity Scale was applied for the purposes of research.Results of the statistical analysis showed that there was no significant relation between impulsivity levels of the parents and secure attachment levels of the children. In addition, it has been found that as the level of secure attachment of children to their mother increases, the level of secure attachment of children to their father increases. As the levels of impulsivity of the mother increases, the levels of attachment of the children to the fathers increased. As mothers impulsivity of planning increases the level of fathers impulsivity of planning also increases. Key Words: Impulsivity, parent impulsivity, attachment, primary school,
Collections