Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocukların anne baba tutumları ile karşıt olma karşı gelme bozukluğuna eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite tanılı çocukların anne baba tutumları ile Karşıt Olma Karşı Gelme Bozukluğuna eğilim düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma; İstanbul'da Mavi Düşler Rehabilitasyon Merkezi, Özel Papatyalar Rehabilitasyon Merkezi ve Özel İçmeler Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezinde yürütülmüştür. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite tanısı almış çocuk sahibi 100 ebeveyne ulaşılmıştır. Araştırma gönüllülük esasına dayalı olup, bilgilendirilmiş onam alınması ile araştırma değişkenlerini ölçmek amacıyla belirlenen ölçekler katılımcılara uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Dikkat Eksikliği ve Yıkıcı Davranış Bozuklukları için DSM-IV'e Dayalı Tarama ve Değerlendirme Ölçeği`, `Ana-Babalık Stilleri ve Boyutları Ölçeği` ve sosyodemografik bilgilerini toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 22.0 programı ile yapılmıştır. Araştırmada tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Kruskal-Wallis H testi ve Mann Whitney U Testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda; uyum ve davranış problemi yaşayan çocuklarda, karşıt olma/karşı gelme puanlarının anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu ve uyum ve davranış problemi yaşamayan çocukların ebeveynlerinin yetkin/demokratik tutum puanlarının anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu bulunmuştur. The aim of this research it is examined that relationship between attitudes of parents whose children have been diagnosed with attention deficit and hyperactivity disorder. Research had been implemented at Mavi Düşler Rehabilitation Center, Special Papatyalar Rehabilitation Center and Special İçmeler Special Education and Rehabilitation Center in Istanbul. It has been reached one hundred parents have children have been diagnosed with attention deficit and hyperactivity disorder. It is based on principal of volunteering informed confirmation in the sense that is obtained, determined scales had been implemented to participants on the purpose of measure to researching variables. As data collection tool, by Ercan and his friends had been made its validity and reliability and by Tugay (1994) had been improved `for attention deficit and distruptive behavioral disorders based on dsm 4 scanning and rating scale`by robinson, mandleco, olsen and heart (2001) had been improved and by Kapci and Demirci (2009) had been made its validity and reliability analysis `parental styles and dimensional scale` and so as to gather information of socio demographic will be developed by researcher is self description form had been used In research,unidirectional varians analysis (anova), kruskal wallis h test and mann whitney u test had been implemented. In research result, it is found that defying points of children have adaptation and behavior problem is higher at meaningful level and democratic attitude of parents of children do not have adaptation and behavior problem is higher at meaningful level.
Collections