Zihinsel engelli çocukların ailelerinde depresyon ve anksiyete belirtileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı engelli çocuk sahibi ailelerin yaşadıkları depresyon ve anksiyete belirtilerinin düzeyini ve bu belirtilerin ailenin sosyodemografik özellikleri ve çocuğun engeline ait klinik özelliklerle ilişkisini saptamaktır. Bu düşünceden hareketle, incelemeler ve araştırmalar İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okullar ve İstanbul Anadolu yakasındaki özel eğitim merkezlerinde yapılmıştır. Bu amaçla engelli çocuğa sahip 98 ebeveyne ve bu çocuklarla yaş-cinsiyet açısından eşleştirilmiş ancak zihinsel engeli olmayan çocukların 88 ebeveynine sosyodemografik belirti ölçeği, Beck Depresyon Ölçeği, Beck Anksiyete Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre çocuğun engellilik düzeyinden bağımsız olarak, genç anne ve babaların anksiyete düzeyleri daha yüksektir. Yine engel düzeyinden bağımsız olarak çocuğu örgün eğitime devam etmeyen ailelerin anksiyete düzeyleri, örgün eğitime devam edenlerin ailelerine göre daha yüksek bulunmuştur. Araştırma değerlendirilerek rapor edilmesi, uygulamalarda ailenin gereksinimleri doğrultusunda girişimlerin planlanması ve uygulanması öncelik taşımaktadır. Zihinsel engelli çocuğu olan ailelerde tükenmişlik belirtilerinin, çocuğun ve ailenin içinde bulunduğu durumun olumsuz etkilerinin minimum düzeye indirilmesi, çocuğun sağlıklı gelişimi ve ailenin gereksinimlerinin yeterli düzeyde desteklenmesi ve uygun hizmetler sunulması ve tükenmişlik, kaygı boyutunu minimum seviyeye indirmek için gerekli önlemler alınmalıdır. Anahtar Sözcükler: zihinsel engel, aile, depresyon, anksiyete The aim of this study is to determine the level of depression and anxiety symptoms experienced by families having a child with disabilities and their relationship to the sociodemographic characteristics of the family and the relationship of the child's disabilities to the clinical features. This act was carried out at the schools affiliated to the Provincial Directorate of National Education and special education centers near Istanbul Anatolia. For this purpose, sociodemographic symptom scale, Beck Depression Scale and Beck Anxiety Scale were administered to 98 parents of disabled children and 88 parents of age-sex matched but not mentally disabled children.According to the results of the study, the anxiety levels of young mothers and fathers are higher, regardless of the level of disability of the child. Again, regardless of the level of disability, the anxiety levels of the families whose children did not continue to be educated were found to be higher than those who continued to form formal education. The research is evaluated and reported, and the planning and implementation of the initiatives are prioritized in line with the requirements of the family in practice. Measures should be taken to reduce the adverse effects of burnout symptoms in the families having children with mental disabilities to a minimum, to provide adequate support for the child's healthy development and family needs, to provide appropriate services, and to reduce the burnout, anxiety dimension to a minimum level.Key Words: Mental retardation, family, depression, anxiety
Collections