İlköğretim birinci kademe öğrencilerinin uyku alışkanlıkları ile ebeveynlerin eve gelme saati ve anne babaların çocuk yetiştirme tutumu arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ilkokul birinci kademe öğrencilerinin uyku alışkanlıkları, annebabaeve geliş saati ve ebeveyn çocuk yetiştirme tutumları arasındaki ilişkiyiincelemektedir. Araştırma için öğrencilerin velilerine uygulanan anketlerden eldeedilen kişisel ve araştırma değişkenlerine ilişkin veriler kullanılmıştır. Araştırmaİstanbul'daki 80 veliye uygulanmıştır.Araştırmada veri toplama amacıyla kullanılan ölçekler, kişisel ve demografikbilgi formu, Çocuk Uyku Alışkanlıkları Anketi ve Aile Hayatı ve Çocuk YetiştirmeTutumu Ölçeği (PARI)'dir. Velilerin hem kendileri hem de çocukların araştırmayakatılımları sağlanması amacıyla verdikleri bilgilendirilmiş onamları doğrultusundaözbildirim ölçekleri uygulanmış ve veriler istatistiksel analiz yöntemleri ileincelenmiştir.Araştırmanın sonuçları doğrultusunda uyku alışkanlıkları boyutlarının, ailehayatı ve çocuk yetiştirme tutumu boyutları ile anlamlı ilişkili olduğu tespitedilmiştir. Çocukların uyku alışkanlıklarının problemli olduğu görülmüş ve aşırıkontrolcü anne alt boyutunun uyku saati ve gün içinde uykululluk ile anlamlı ilişkisiolduğu tespit edilmiştir. Katı disiplin boyutunun çocuklarda uykuya dalmada güçlükile anlamlı ilişkili olduğu saptanmıştır. Ayrıca, babaların eve geliş saati ile çocuklarınuyku problemleri ile annelerin eve geliş saatine kıyasla daha fazla ilişkisi olduğugörülmüştür. Ayrıca, 11 yaş çocuklarının 8-10 yaş arası çocuklara göre uykuyadalmada gecikmesinin daha fazla olduğu ve gün içinde uykululuk halinin fazlaolduğu bulunmuştur.Bu çalışma ilkokul birinci kademe öğrencilerinin ülkemizde uykualışkanlıkları bakımından ne düzeyde olduğunu anlayabilmek ve ailelerin bu husustaki etkisinin ne ölçüde olduğunu anlayabilmek açısından önem teşkiletmektedir. Bu çalışma ile, yapılacak çalışmalara katkı sağlaması beklenen bulgularelde edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Uyku Alışkanlıkları, Okul Çağı Çocukları, Ebeveyn Tutumu,Aile Yaşamı This study aimed to examine the relationship among primary school-agedchildren's sleep habits, their parents' time of arrival at home, and parental childrearing practices. The surveys for figuring out the relationship among researchvariables were applied to parents. 80 parents in İstanbul participated the study.Research variables including dependent and independent variables as well aspersonal and demographic variables were included in data analysis.Measurement instruments for data collection includes Personal andDemographic Information Form, Children Sleep Habits Questionnaire, and ParentalAttitudes toward Child-rearing and Family Life. With the informed consent obtainedfrom the parents regarding using the data related to children's sleep habits and familylife, scores were analyzed with statistical analyses.Based on the results of the research, children's sleep habits, parents' time ofarrival to home, and child rearing practices have significantly correlated . Besides,personal information was also found as significantly related with research variablesincluding children's age and fathers' time of arrival. Additionally, discipline wasfound as significantly related to children's problems with falling asleep. 11 year-oldchildren was also found as having less sleep and more delays in falling asleep thanchildren between the ages of 8 and 10.This study provided contributive findings regarding primary school-agedchildrens' sleep habits as well as their family lives and parents' child rearingpractices. With the understanding the influences of parental attitudes and family life on children's sleep habits, further research and projects will be able to be constructedefficiently.Key Words: Sleep Habits, School-aged Children, Parental Attitudes, Family Life.
Collections