İnme geçiren hastaların öğrenme gereksinimleri ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, inme geçiren hastaların taburculuk eğitiminde ihtiyaç duydukları öğrenme gereksinimlerini ve etkileyen faktörleri belirlemektir. Çalışma, tanımlayıcı ve kesitsel olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini bir üniversite hastanesinin Nöroloji Servisi'nde 15 Nisan-15 Eylül 2018 tarihleri arasında yatarak tedavi gören inme hastaları oluşturmuştur. Toplumumuzdaki inme prevalans oranı 100.000'de 254 'tür. İstatistiksel %95 güvenilirlikle ve 0.03 hata toleransı ile bu çalışmanın örneklem genişliği 104 hasta olarak bulunmuştur. Bu çalışmaya 120 hasta katılmış,11 hasta soruların tamamını cevaplayamadığı için 109 hasta sayısı örnekleme kabul edilmiştir. Verilerin toplanmasında Tanıtıcı Bilgi Formu ve Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi bilgisayar ortamında PSPP (free software; Updated: $Date: 2018/09/04 17:07:35$, GNU General Public License) ve Microsoft Excel programı kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda bulunan HÖGÖ toplam ölçek puanı 200.43±34.77(204) şeklindedir. Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği'den alınabilecek en yüksek puan bu çalışma için 245'tir. 25.soru bu çalışma için uygun olmadığı için 0 puan olarak puanlanmıştır. ''4,43'' ile alt boyut puan ortalamalarında önem düzeyinde ''ilaçlar'' alt boyutu yüksek çıkmıştır. Çalışmada HÖGÖ alt boyutu puan ortalamaları önem düzeyine bakıldığında ''3,63'' ile toplum ve izlem alt boyutunun en düşük puanı aldığı görülmektedir. Sosyo-demografik özellikler ve HÖGÖ dağılımına bakıldığında yaş grupları arasında toplum ve izlem ve cilt bakımı alt boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur(p<0,05). Yaşanılan yere göre ise, tedavi ve komplikasyonlar alt boyutunda istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur(p<0,05). Hastaların sağlık&hastalık özellikleri ile HÖGÖ dağılımına bakıldığında ise sigara kullanma bilgisinde ilaçlar, yaşam aktiviteleri, toplum ve izlem, tedavi ve komplikasyonlar, cilt bakımı ve ölçek toplam puan farklılıkları istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur(p<0,05).Taburculuk eğitimini kimden aldığı ile ilgili durumda ise HÖGÖ bütün alt boyutları istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur(p<0,05). Sonuç olarak, inme geçiren hastaların öğrenme gereksinimlerinin yüksek olduğu bulunmuştur, hasta taburculuk eğitimi planlamalarında bireye özgü eğitimlerin verilmesi önerilmektedir. The aim of this study was to determine the learning needs and the factors affecting the need for discharge training in patients with stroke. The study was carried out as descriptive and cross-sectional. The study population consisted of stroke patients who were hospitalized in the Neurology Department of a university hospital between April 15 and September 15, 2018. The prevalence of stroke in our society is 254 per 100,000. The sample size of this study was 104 patients with 95% reliability and 0.03 error tolerance. 120 patients were enrolled in this study. As 11 patients were unable to answer all the questions, 109 patients were accepted as sampling. While gathering the data, Introductory Information Form and the Scale of Patient Learning Requirements are used. Analysis of the data can be accessed from the computer. According to the results of the research, the total scale score is 200.43±34.77(204). The highest possible score for his research from HÖGÖ is 245. The question 25 is graded as ''0'' because it is not appropriate for this research. With ''4.43'' in score average of lower dimension, ''Medicine'' lower dimension gets importantly the high score. When we look at the significance level of HÖGÖ lower dimension average in the research with ''3.63''it is seen that ''Community and Monitoring ''lower dimension gets the lowest score. According to the distribution of socio-demographic characteristics and HÖGÖ, among the groups, the difference is noticed statistically in ''Community and Monitoring'' and ''Skin Care'' lower dimension. When we think about''place'' the lower dimension of ''Treatment and Complications'' is found meaningful statistically. When we look at the features ''Health İllness'' of the patients and the distribution of HÖGÖ (whether they smoke or not), ''Medicines,Daily Life Activities,Community and Monitoring,Treatment and Complications, Skin Care and the difference of Total Scale Score are found meaningful statistically.İn the situation of discharge training given by whom,HÖGÖ all lower dimension is found meaningful statistically. As a result, its found that stroke patients ımportantly need learning requirements and it is suggested that individual training should be given in the planning of patient discharge training.
Collections