Sosyal hizmet mesleki uygulamasının sosyal hizmet öğrencileri açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki sosyal hizmet bölümlerinde okuyan ve farklı kuruluşlarda mesleki uygulama yapan öğrenciler açısından mesleki uygulamanın mevcut durumuna ilişkin görüş, beklenti ve önerilerinin ortaya konulmasıdır. Farklı kurumlarda mesleki uygulama yapan 494 (253 vakıf ve 241 devlet üniversitelerinden) sosyal hizmet öğrencisi bu çalışmaya katılmıştır. 304 öğrenciden yapılan yüzyüze görüşme ile ve 190 öğrenciden ise sosyal medya aracılığıyla veriler toplanmıştır. Araştırmanın verileri Mayıs ve Haziran 2019 aylarında toplanmıştır.Öğrencilerin çoğunluğu uygulama sürecinde planlı değişim sürecinin mikro düzeydeki uygulama boyutunda müdahale gerçekleştirebilme konusunda yeterli düzeyde fırsat bulurken, mezzo ve makro boyutunda ise çoğunluğu uygulama fırsatı bulamamıştır. Ayrıca, öğrencilerin yarısından fazlası uygulamada planlı değişim sürecinin basamaklarını uygulamaya aktarmada yetersiz düzeyde fırsata sahip olması nedeniyle planlı değişim sürecinin mezzo ve makro boyutunda uygulama yapma olanağına sahip olmadan mezun olmaktadırlar. Hem devlet hem de vakıf üniversitelerinin öğrencileri uygulama yaptıkları kurumlarda, kurumun kurallarına uymada, mesleki uygulama yapan diğer öğrencilerle ilişki kurmama, kuruma uyum sağlayamama, mesai saatlerine uymada zorluk yaşama, ihtiyaç duyduklarında kurumdan izin alamama, işe uyum saylayamama, kılık kıyafet konularına riayet edememe, hastalar tarafından saygı görememe, kurumda oturacak yer bulamama ve müracaatçıların tek başına onlarla çalışmasına izin vermemesi ile ilgili olarak sorunlarla karşılaşmaktadırlar. Ayrıca, öğrencilerin çoğunluğu çalıştıkları kurumlardaki sosyal hizmet uzmanı sayısını yetersiz görmektedir. Sosyal hizmet öğrencilerinin mesleki uygulamada karşılaştıkları sorunlar karşılaştırıldığında ele alınan bütün sorun alanları ile ilgili olarak vakıf üniversitelerinin öğrencilerinin daha fazla oranda sorunlarla karşılaştıkları saptanan önemli bir sonuçtur. The aim of this study is to reveal the views, expectations and suggestions about the current situation of professional practice in terms of the students who engaged in professional practice in different organisations and study in social worker department in Turkey. 494 social worker students (253 from foundation universities and 241 from public universities) engaged in professional practice in different organisations, participated in this study. Data were collected throught face to face interviews from 304 students and throught social media from 190 students. Research's data were collected in May and June 2019.While the majority of the students find an opportunity to intervene in the practical dimension of the planned change process at the micro level, at the mezzo and macro dimension they didn't have the change of applying. Moreover, more then half of the students graduate without having the opportunity to apply in the mezzo and macro dimensions of the planned change process because of insufficient opportunity to transfer the steps of the planned change process to practice. Both the students of the public and foundation universities face with problems in obeying the rules of the institutions where they practice, such as not getting in touch with the other students who are engaged with professional practice, not adapting to the institution, having difficulty in working hours, not getting permission from the institution when they need it, not being able to adapt with work, not conforming about their outfit, not respected by the patients, not finding any seats in institution and applicants'not giving permission to work with them alone. In addition the majority of the students find the numbers of the social work experts insufficient in the institution they work. When the problems, which social work students faced in professional practice, are compared it is an important result that the students of foundation universities face more problems.
Collections