Sosyal hizmet merkezlerinde verilen hizmetlerin sosyal hizmet çalışanlarının bakış açısından değerlendirilmesi: ``Ümraniye Sosyal Hizmet Merkezi örneği``
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal hizmet merkezleri; Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'na bağlı olarak Türkiye'nin tüm illerinde engelli, yaşlı, çocuk, genç, kadın, şehit yakını ve gaziler gibi toplumsal gruplara yönelik destek faaliyetleri yürüten kuruluşlardır. Bu kuruluşlarda çeşitli hizmet modelleri bulunarak, koşulları sağlayan bireylere uygulanmaya çalışılmaktadır. Toplumsal değişmenin hızlı bir seviyede olduğu son yüzyıllarda yeni risk/ihtiyaç grupları ortaya çıkmaktadır ancak mevcut sosyal hizmet faaliyetlerinin bunu karşılayabilecek düzeyde olup olmadığı tartışılan bir konudur. Bu araştırmada, hizmetlerin yeterlilik düzeyi, niteliği, çözüm üretme gücü gibi özelliklerini anlamak amacıyla sosyal hizmet merkezlerinde meslek elemanı olarak tanımlanan çalışanların hizmet türlerine olan bakış açılarının betimlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın amacına uygun olarak Ümraniye Sosyal Hizmet Merkezi'nde çalışan 20 meslek elemanı ile önceden hazırlanmış yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak mülakatlar yapılmış olup, konuya ilişkin çalışanların değerlendirmeleri analiz edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın veri toplama sürecinde görüşme yapılan katılımcıların hizmet türlerine ilişkin düşünceleri, müracaat eden bireylerin profili, kuruluşun yapısı diğer kurumlar ile ilişkisi, sosyal hizmet faaliyeti sürdürürken meydana gelen sorunlar, yapılan işin daha etkin olabilmesi adına ihtiyaç duyulan sosyal politika önerileri çalışmanın bulgular bölümünde alt başlıklar halinde sunulmaya çalışılmıştır. Özetle yapılan görüşmelerde sosyal hizmet çalışanları, mevcut hizmetlerin geliştirilip çeşitlenmesini, eğitim ve danışmanlık uygulamalarının yoğunlaştırılmasını, risk/ihtiyaç gruplarını izleme sürecinin etkin bir biçimde işlenmesini, birey ve toplum odaklı çalışan kurumların işbirliği içerisinde olması, çalışma ortamı ve koşullarının daha uygun hale getirilmesini, sosyal hizmet uygulayıcılarının motivasyonunu artırıcı düzenlemelerin yapılması gerektiğini savunmuşlardır. Anahtar Kelimeler: Sosyal Hizmet Kurumları, Sosyal Hizmetler, Sosyal Destek, Sosyal Hizmet Uzmanları Social service centers; Family, Labor and Social Services under the Ministry of disabled people in all provinces of Turkey, the elderly, children, youth, women, the martyrs are the organizations carrying out support activities for social groups, such as relatives and veterans. In these organizations, there are various service models and they are tried to be applied to individuals who meet the conditions. New risk / need groups have emerged in recent centuries, where social change is at a rapid level, but it is debatable whether existing social work practices are able to meet this. In this research, it is aimed to describe the perspectives of the employees who are qualified as social workers in the social service centers in order to understand the characteristics of the services such as proficiency level, quality and the power to produce solutions.In line with the aim of the research, interviews were conducted with 20 professionals working in Ümraniye Social Service Center using a semi-structured interview form prepared beforehand, and the evaluations of the employees on the subject were analyzed. In the data collection process of the research, the opinions of the participants about the types of services, the profile of the individuals applying, the structure of the organization, the relationship with other institutions, the problems that occur while carrying out social service activities, and the social policy proposals needed for the purpose of the work to be more effective are presented as sub-headings in the findings section of the study. It was studied. In the interviews conducted in summary, social service employees should develop and diversify existing services, intensify training and consultancy practices, effectively process the monitoring of risk / need groups, cooperate with individual and community oriented institutions, make the working environment and conditions more convenient, They argued that arrangements should be made to increase the motivation of practitioners.Keywords: Social Servise İnstitutions, Social Services, Social Support, Social Workers
Collections