Bir grup öğrencide umut, kaygı ve mutluluk arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı; ortaokul öğrencilerinin umut ve kaygı düzeylerinin mutluluk üzerindeki ilişkisinin incelenmesidir. Bu çerçevede 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencileri örneklem olarak belirlenmiş. Öğrencilerin cinsiyet, kaçıncı sınıfta oldukları ve çeşitli sosyodemografik özelliklerine göre umut, kaygı ve mutluluk arasında ilişkinin anlamlı derecede farklılaşıp farklılaşmadığı incelenerek literatüre katkı sağlamak amaçlanmıştır.Bu araştırma kapsamında yaşları 10 ile 14 arasında değişmekte olan toplam 150 katılımcıdan veri toplanmıştır. Araştırmanın temel değişkenleri bağlamında herhangi bir katılımcının uç değerlere (outliers) sahip olmadığını saptamak amacı ile yapılan ilk analiz sonuçlarına göre 150 kişilik çalışma grubunda herhangi bir katılımcının uç değerlere sahip olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Dolayısı ile bu çalışma kapsamında veri setinin ilk halini oluşturan toplam 150 katılımcıdan elde edilen veriler kullanılmıştır. Çalışma kapsamında veri toplamak amacı ile sırasıyla araştırmacı tarafından hazırlanmış olan demografik bilgi formu, Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa Formu (Hills & Argyle, 2002), Beck Umutsuzluk Ölçeği (Beck vd., 1974) ve Beck Anksiyete Ölçeği (Beck vd., 1988) uygulanmıştır. Bu çalışma kapsamında yapılan analizlerin tümü SPSS 21 paket programı kullanılarak tamamlanmıştır. Verilerin analizinin ilk aşamasında verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini test etmek amacı ile ölçme araçlarından alınan puanların betimleyici istatistikleri hesaplanmıştır. Betimleyici istatistiklerin hesaplanmasının ardından, çalışma kapsamındaki temel değişkenlere ilişkin olarak kullanılan ölçme araçlarından aldıkları puan ortalamalarının birtakım demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadıklarını tespit etmek amacıyla parametrik teknikler arasında yer alan İlişkisiz Grup T-Testi analizleri, parametrik olmayan teknikler arasında yer alan Kruskal Wallis Testi ve Mann Whitney U Testi kullanılmıştır. Ayrıca, araştırmanın son bölümünde ise değişkenler arası ilişkileri tespit etmek amacıyla Pearson Korelasyon Katsayısı hesaplanmıştır.Araştırma bulgularına göre öğrencilerin mutluluk ve umutsuzluk düzeyleri arasında negatif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin mutluluk düzeyleri arttıkça umutsuzluk düzeyleri düşmekte ve umut düzeyleri artmaktadır. Öğrencilerin kaygı ve mutluluk düzeyleri arasında negatif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin bulunduğu saptandı. Öğrencilerin kaygı düzeyi arttıkça mutluluk düzeyleri azalmaktadır. Öğrencilerin geleceğe yönelik plan yapıp yapmadıklarına ve geleceğe ilişkin bakış açılarına göre mutluluk düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farkın bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin geleceğe yönelik plan yapıp yapmadıklarına ve geleceğe ilişkin bakış açılarına göre umutsuzluk düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farkın bulunduğu sonucu saptandı. The main aim of this study is to examine the relation between hope and anxiety levels of the middleschool students on the happiness. In this framework 5.,6.,7. and 8 grade studens are spesified as samples. It is aimed to contribute to literature by examining to find out if relation between hope, anxiety and happiness is differentiated signifacantly or not according to gender, being in which grade and various sociodemographic properties of the students. In the scope of this research data is collected from 150 paricipants in total whose ages changes between 10 and 14. According to the first analysis research in order to detect any participant from study group of 150 students In the context of the main variables of the resource it is found out that no participant has extreme values. Accordingly, data taken from 150 participants who are constituted original state of data set in the scope of this study is used. Demographic information form that is prepared by the researcher respectively in order to collect data in the study Oxford Happiness Scale Short Form (Hills&Argyle, 2002), Beck Anxiety Scale (Beck et al., 1974) and Beck Anxiety Scale (Beck et al., 1988) is applied. All of the analysis that are made in the scope of this research have been completed by using SPSS 21 packaged software. In the first step of the analysis descriptive statistics of the points taking from the measurement tools have been calculated in order to find out if data shows normal distribution or not. After calculation of descriptive statistics in order to find out if the point averges is differeniated according to some demographic variables, which is taken from the measurements tools Unrelated Samples t-Test analysis, Kruskal Wallis Test and Mann Whitney U Test that are placed in parametric techniques have been used. On the other hand, in the last dection of the research Pearson Coefficient of Correlatiın is calculated in order to fix the relations between the variables. According to the findings of research, it is found out that there is a significant relation as being statistical in negative direction between the happiness and anxiety levels of the students. The more increasing happiness levels the lower anxiety level. It is well seen that there is a significant relation in negative direction between anxiety and happiness levels of the students. The more anxiety level the lower happiness level. It is found out that there is a significant difference in point of statistic in the happiness levels according to the perspectives to the future and planning they made or not made accordingly. On the other hand, it is found out that there is a significant difference in statistical point of view according to any plan made or not made for the future for the students.
Collections