Kars ilinde Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü`ne bağlı çocuk evlerinde kalan ergenlerin psikolojik dayanıklılık, öz yeterlilik ve sosyal duygusal öğrenme becerileri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Kars ilinde Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğüne Bağlı Çocuk Evlerinde Kalan ergenlerin psikolojik dayanıklılık, öz yeterlilik ve sosyal duygusal öğrenme becerileri arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Kars ilinde Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğüne bağlı Çocuk Evlerinde kalan, yaşları 12-17arasında değişen n=39 kız ve n=11 erkek ergen katılmış olup, toplamda N=50 katılımcı ile çalışılmıştır. Araştırmada Sosyodemografik Bilgi Formu, Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği,Çocuklar İçin Özyeterlilik Ölçeği ve Sosyal Duygusal Becerileri Öğrenme Ölçeği uygulanmıştır. Ölçeklerden alınan puanların istatistiksel analizlerinde bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi ile Pearson korelasyon analizleri yürütülmüştür. İstatistiksel analizler sonucunda ergenlerin psikolojik dayanıklılıkları, öz yeterlilikleri ve sosyal duygusal öğrenme becerileri arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra annenin çalışma hayatında olmasının, gençlerin özyeterlilik, psikolojik sağlamlık ve sosyal duygusal becerilerini arttıran bir faktör olduğu, babanın çalışmaması durumunda gençlerin psikolojik sağlamlık düzeyleri olumsuz yönde etkilendiği tespit edilmiştir. Bundan hareketle kurum bakımında olan çocukların ailelerinin desteklenmesi ve güçlendirilmesi konusunda annenin çalışma hayatına katılımına özel bir önem verilmesi ve buna yönelik destekleyici çalışmaların yapılmasının çocukların ruh sağlığını korunmasında kritik bir yeri olacağı düşünülmektedir. Elde edilen bulgular ışığında çocuk evlerinde kalan ergenlerin psikolojik sağlamlıklarının arttırılmasında, özyeterlilik düşünceleri ve sosyal iduygusal becerilerim önemi dikkat çekmektedir. Bu nedenle çocukların farkındalıklarını arttırarak yapılacak çeşitli alanlardaki özyeterlilik çalışmalarının ve sosyal duygusal becerileri geliştirmeye yönelik psikososyal müdahale programlarının psikolojik dayanıklılıklarını arttıran ve dolayısıyla da ruh sağlıklarını destekleyen çalışmaların yapılması önemlidir.Anahtar kelimeler: koruma altındaki çocuklar, psikolojik dayanıklılık, öz yeterlilik, sosyalduygusal öğrenme beceriler In this study, it was aimed to investigate the relationships between the psychologicalresilience, self-efficacy and social emotional learning skills of the adolescents living in the children's houses connected to Provincial Directorate of Family and Social Policy in Kars. Adolescents participated to the research were consisted of N=50 participants which were n=39 girls and n=11 male aged between 12-17 years and living in the Child Houses connected to Provincial Directorate of Family and Social Policy Sociodemographic Information Form, Brief Psychological Resilience Scale, Children's Self-Efficacy Scale andSocial Emotional Skills Learning Scale were applied in the study. Independent sample t testand one way analysis of variance and Pearson correlation analyzes were conducted. As a result of the statistical analyzes, positive relationships between the psychological resilience,self-efficacy and social emotional learning skills of the adolescents were determined. Besides, it has been determined that the mother's working life is a factor that increases the self-efficacy, psychological resilience and social emotional skills of the adolescents and that the psychological resilience levels of the adolescents are negatively affected if the father does not work. From this point of view, it is considered that giving special importance to the mother's participation in the working life of the parents of the children of institutional care and strengthening their families and supporting them will play a crucial iiirole in protecting children's mental health. It is noteworthy that self-efficacy beliefs and social emotional skills are improved in increasing the psychological resilience of adolescents staying in Child Houses. For this reason, it is important to carry out self-efficacy studies in various areas by raising awareness of children and to conduct studies that increase the psychological resilience by psychosocial intervention programs to developsocial emotional skills and thus support mental health.Key words: children under care, psychological endurance, self-efficacy, social emotional learning skills
Collections