Açıköğretim sosyal hizmet mezunlarının gözünden Türkiye`de sosyal hizmet eğitiminin işlevselliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmayla açıköğretim sosyal hizmet mezunlarının gözünden Türkiye'deki sosyal hizmet eğitiminin işlevselliği ortaya konulmaya çalışılmış ve eğitimin kalitesinin arttırılmasına yönelik önerilerde bulunulması amaçlanmıştır.Bu araştırmada veri toplama aracı olarak anket uygulanmıştır. Sosyal medya gruplarından açıköğretim sosyal hizmet bölümü mezunlarına ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan 343 kişiden 287'si kadın, 56'sı erkektir. Verilerin analizinde SPSS 16.0 (Statistical Package For Social Sciences) kullanılmıştır. Verilerin analizinde Ki Kare, çapraz tablo, standart sapma, Frekans analizi yapılmıştır.Araştırmaya katılanların %13,1'inin kendilerini mesleki anlamda yeterli hissettiği, %45,2'sinin mesleki anlamda yeterli hissetmediği, %41,7'sinin ise kendisini kısmen yeterli hissettiği görülmüştür. Araştırmaya katılanların bölümü tercih etme nedenleri ile mesleki yeterliliklerinin birbiriyle bağlantılı olduğu, aynı zamanda bu duruma almış oldukları eğitiminde etkilediği anlaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Sosyal Hizmet, Sosyal Hizmet Eğitimi, Açıköğretim SosyalHizmet Programı The main purpose of this research is to present the functionality of social service education in Turkey, from the eyes of distance-education and open-education graduates of social service, and to make recommendations for increasing the quality of education.Surveying is the primary data collection method in this research. Distance-education graduates were contacted through social media groups. Out of 343 participants, 287 were female and 56 were male. SPSS 16.0 (Statistical Package for Social Sciences) was used to analyze the collected data. `Ki Kare`, cross tables, standard deviation and Frequency analysis were also utilized in data analysis. 13.1% of the participants reported feeling adequate in their profession, 45.2% reported feeling inadequate, while the remaining 41.7% responded that they felt somewhat adequate. A link was found between the cause for selecting the profession and the feeling of adequacy in that profession. It was also found that the education played an important role in feeling adequate.Key words: Social Service, Social Service Training, Social Service Education,Open-Education Social Service Program
Collections