Üniversite öğrencilerinin sosyal medyaya ilişkin tutumları ile aile içi iletişim ve yalnızlık algısı arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBu araştırma `Üniversite öğrencilerinin Sosyal Medyaya İlişkin Tutumları İle Aile İçi İletişim ve Yalnızlık Algısı Arasındaki İlişkinin değerlendirilmesi` amacıyla yapılmıştır. Araştırma örneklemini İstanbul ilinde ikamet eden, Üsküdar Üniversitesi ve rastgele yöntemle seçilen ön lisans, lisans ve lisansüstü öğrencileri olmak üzere 283 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan bireylere, araştırmacı tarafından hazırlanmış Sosyodemografik Veri Formu, internet kullanım sıklığını ölçmek için BAPİNT İnternet Formu, sosyal medyaya ilişkin tutumlarının belirlenmesi için `Sosyal Medya Tutum Ölçeği`, aile içi iletişim düzeylerini belirlemek amacıyla `Aile Değerlendirme Ölçeği`, yalnızlık algısını belirlemek amacıyla `UCLA Yalnızlık Ölçeği` ve depresyon düzeylerini saptamak için `BECK Depresyon Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 21.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda üniversite öğrencilerinin sosyal medyaya ilişkin tutumlar ile aile içi iletişim, yalnızlık ve depresyon düzeyleri arasında anlamlı bir farklılaşma bulunamamıştır. Ancak sonuçlar doğrultusunda sosyal medya tutumlarının alt boyutlarıyla aile değerlendirme ölçeği alt boyutları; `paylaşım ihtiyacı ile problem çözme`, `sosyal yetkinlik ile problem çözme, iletişim, davranış kontrolü, genel işlevler`, `sosyal izolasyon ile problem çözme, iletişim, rol düzeyi, duygusal tepki, gereken ilgiyi gösterme, davranış kontrolü ve genel işlevler` arasında anlamlı ilişkilendirilen sonuçlara ulaşılmıştır. Sosyal medya tutumlarının alt boyutlarıyla yalnızlık ve depresyon düzeyleri arasında da pozitif yönlü anlamlı ilişkiler belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, İnternet, Aile İçi İletişim, Yalnızlık, Depresyon ABSTRACTIn this study Evaluation of the relationship among the attitudes of socıal media with family communication and sense of loneliness levels at university students were examined. The research sample consists of 283 participants who reside in the province of Istanbul, from Uskudar University and the randomly selected associate, undergraduate and graduate students. To the individuals involved in the research, the socio-demographic data form prepared by the researcher, the Bapint Internet form was to measure the frequency of Internet use, the `social media attitude scale` to determine the attitudes of social media, then to determine the level of domestic communication the `Family assessment scale` was used, and to determine the perception of loneliness `UCLA's Loneliness Scale` and `BECK Depression Scale` were used and lastly to detect depression level SPSS 21.0 Package program was used in the analysis of the data.As a result of the research, there is no significant differentiation among the social media attitudes of the university students and the levels of intra-family communication, loneliness and depression. However between the the relationship of the bottom dimensions of the social media attitudes and of the lower dimensions of the family evaluation scale, there are some meaningful results reached: `Problem solving with sharing needs`, `problem solving with social competence, communication, behavioral control, general functions` and `problem solving with social isolation, communication, role level, emotional response, showing attention to the need, behavior control and general functions. Furthermore in the lower dimensions of social media attitudes, the levels of loneliness and depression are also positively related.Keywords: social media, internet, domestic communication, loneliness, depression
Collections