Toplam kalite yönetimi yaklaşımının insan kaynakları yönetiminde iş tatminine etkisi: Akredite sağlık kuruluşlarına yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sağlık hakkı bizlerin temel hak ve hürriyetlerindendir. Bu hakkın kaliteli ve belirli ilke ve hakkaniyetle bizlere sunulması gerekmektedir. Bu süreçte karşımıza Toplam Kalite Yönetimi çıkmaktadır. Toplam Kalite Yönetimi; sürekli iyileştirme ve geliştirme, eğitim ve hataların önlenmesi gibi temel ilkelerle ekonomiklik, verimlilik ve etkililik gibi temel hedeflere ulaşmayı sağlamaktadır. Bu hedeflere ulaşmada, hizmeti sunan sağlık çalışanları önemli bir bileşeni oluşturmaktadır. Süreçlere, insan odaklı yaklaşımı vurgulayan Toplam Kalite Yönetimi felsefesiyle bakıldığında çalışanların sağlık hizmetini iyi sunmaları için iş tatmininin sağlanması önem arz etmektedir.Bu tez çalışması dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Türkiye'de sağlık hizmetleri; ikinci bölümde toplam kalite yönetimi ve sağlıkta kalite kavramları; üçüncü bölümde insan kaynakları yönetimi ile toplam kalite yönetimi arasındaki ilişkide iş tatmini kavramı ve önemi; dördüncü bölümde ise gereç ve yöntem ile tartışma, sonuç ve öneriler yer almaktadır.Verilerin toplanmasında, sağlık alanındaki kalite standartlarını sağlayan, JCI akreditasyonu almış üç özel hastane seçilmiştir. Bu kurumlarda çalışan, 120 kişiden oluşan tıbbi ve idari personel ile anket çalışması yapılmıştır. Çalışmamızdaki temel amaç, belirli kalite standardını sağlamış kurumlardaki kalite algısı ile iş tatminini incelemektir. Ayrıca bu kurumların personelinin iş tatmininde hangi seviyelerde olduğunu incelemektir. Araştırma sonucunda toplam kalite yönetimi algı ve tutumu ile iş tatmini boyutları arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Çalışanların kalite algıları ve eğitim düzeyleri, yaşları arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.Çalışanların iş tatminleri ile kalite algısı ölçek puanlarının birbirlerine yakın olduğu tespit edilmiştir. Bu nedenle kalite algısını iyileştirecek eğitimlerin verilmesinin ve iş tatminini artıracak uygulamalara daha çok ağırlık verilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Toplam Kalite Yönetimi, İş Tatmini, JCI Akreditasyonu, Sağlık Hizmetleri Right to health is one of our fundamental right and freedom. This right must be presented to us with certain principles, quality and equity. In this process, `Total Quality Management` is emerging. Total Quality Management provides to reach basic goals such as economy, efficency and effeectiveness with the basic principles like continuous improvement and development, training and the prevention of errors. In achieving these goals, health professionals who provide health services an important component. Considering the Total Quality Management philosophy that emphasizing the people-oriented approach to processes, it is important to ensure job satisfaction for the employees to offer the health service wellThis thesis study consist of 4 parts. In the first part, health services in Turkey; in the second part, the total quality management and the quality concepts in health service; in the third part, the job satisfaction concept and it's importance in the relationship between human resources management and total quality managament and in the fourth part, material and method, discussion, conclusion and suggestions are included.In data collection, three private hospitals which are providing quality standards of health and JCI accredited, are selected. A questionnaire was conducted with medical and administrative personnel consisting of 120 people working in these institutions. The main aim of our study is to examine the quality perception and job satisfaction in the institutions that have achieved a certain quality standard. In addition, to examine the level of job satisfaction of the personnel of these institutions. As a result of this study, it was observed that there was a significant relationship between the total quality management perception and approach and job satisfaciton dimensions. It was determined that there was a significant positive relationship correlation between the quality perceptions of the employees and their ages,their education levels.It is determined that the employee's job satisfaction and quality perception scale scores are close to each other. Consequently, it is concluded that it should be given trainings to improve the perception of quality and more importance should be given to the applications which can increase the job satisfaction.Keywords: The Total Quality Management, Job Satisfaction, JCI Accreditation, Health Services
Collections