Üniversite öğrencilerinde premenstrüel sendrom görülme sıklığı ve çeşitli değişkenler ile ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı üniversite eğitimi almakta olan öğrencilerde premenstrüel sendrom görülme sıklığını öğrenmek ve çeşitli değişkenlerle ile beraber incelemektir.Araştırmanın evreni İstanbul ilindeki Üsküdar Üniversitesi'nde okuyan 210 kadın öğrenciden oluşmaktadır. Aynı zamanda bu çalışmada; Sosyodemografik Veri Formu, Beck Depresyon ölçeği, Beck Anksiyete Ölçeği ve Premenstrüel Sendrom Ölçeği uygulanmıştır. Yapılan çalışma gönüllülük esas alınarak sürdürülmüştür.Katılımcıların %55,7'si 19-23 yaşındadır. %87'sinin de bekar olduğu ve evlilerin de evlilik sürelerinin 6 yıldan daha fazla olduğu görülmüştür. İlk adet yaşı; çoğunluğa bakıldığı zaman 12-13 yaş aralığındadır. Adet öncesi gerginlik yaşayan öğrencilerin çoğunluğunun (%41,3) baş etme yöntemi olarak hiçbir şey yapmadığı saptanmıştır.Bu çalışma üniversite öğrencilerinde premenstrüel sendrom görülme sıklığı ve baş etme yöntemlerinin değerlendirilmesinde daha geniş örneklemde yapılacak yeni araştırmalara örnek olacak niteliktedir. The aim of this study is to learn the prevalence of premenstrual syndrome in university students and examine them with various variables.The universe of the study consists of 210 female students studying at Üsküdar University in Istanbul. At the same time in this study; Sociodemographic Data Form, Beck Depression Scale, Beck Anxiety Scale and Premenstrual Syndrome Scale. The work done was based on volunteerism.55.7% of the participants are 19-23 years old. 87% were single, and marriages were married more than 6 years ago. The first is age; When looking at the majority, it is in the age range of 12-13 years. It was determined that the majority of students (41.3%) who had pre-menstrual tension did nothing as a way of coping.This study will be an example of new research to be conducted in a wider sample of the prevalence of premenstrual syndrome in university students and the evaluation of coping methods.
Collections