Psikoloji lisans öğrencileri ile klinik psikoloji yüksek lisans öğrencilerinin cinsel mitlere inanma düzeylerinin saptanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Psikoloji Lisans Öğrencileri ile Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Öğrencilerinin Cinsel Mitlere Ġnanma Düzeylerinin Saptanması` adlı bu tez, psikoloji alanında kaleme alınmıĢtır. Psikoloji bilimi, zihin ve davranıĢları inceleyen bilimsel bir disiplindir ve pozitif bir bilim olmasından dolayı mitlerle çeliĢmektedir.Bu tezde cinsel mitlere inanıĢ seviyesinin psikoloji eğitimiyle, düĢük seviyeye indirilip indirilemeyeceği araĢtırılmıĢtır. ÇalıĢmada kullanılan ölçekler, SPSS uygulamasıyla hesaplanarak klinik psikoloji yüksek lisans öğrencileri ve psikoloji lisans öğrencilerinin cinsel mitlere inanıĢını sayısal verilerle analiz etmektedir. Yapılan çalıĢma ile klinik psikoloji yüksek lisans öğrencilerinin ve psikoloji lisans öğrencilerinin cinsel mitlere ne derecede inandığı saptanmaya çalıĢılmıĢ ve eğitim seviyesi ile cinsel mitlere inanıĢ arasında bağlantı kurulmaya çalıĢılmıĢtır. Tezin bulgularına göre cinsel mitlere inanıĢ seviyesi eğitimle düĢmektedir. Çıkan analiz sonuçları ise özetle Ģu Ģekildedir: psikoloji lisans bölümünden 100 ve klinik psikoloji yüksek lisans birinci sınıflarından 100 kiĢi, toplamda da 200 öğrenci anket uygulamasına katılmıĢtır. Lisans ve yüksek lisans öğrencilerinin cinsel mit inançlarına iliĢkin ifadeleri incelendiğinde en yüksek inancın, eĢler birbirlerini sevdikleri zaman seviĢmekten nasıl zevk alabileceklerini bilirler, olduğu gözlemlenmiĢtir. Gözlemlenen bu veri, her iki grup için de geçerlidir. This thesis entitled `Detection of Levels on Belief in Sexual Myths by Bachelor Psychology Students and Clinical Psychology Graduate Students` is a study which was taken in the field of psychology. Psychology is a scientific discipline that studies mind and behavior, and it is contrary to myths because it is a positive science.In the thesis, it was researched whether the belief level of sexual myths could be reduced to a low level by a qualified psychology education or not. The scales used in the study are calculated by SPSS application and the numerical solution of the beliefs of the students of clinical psychology and graduate students of psychology and sexual myths is determined.With the study, clinical psychology graduate students and psychology undergraduate students were established to believe sexual intercourse and education level. The content of a given author has been refuted by literature review in developmental sections.The emphasis in the thesis is education. According to the development of the thesis, sexual myths belief falls with the level education.The results of the analysis are summarized as follows: 100 students from the clinical psychology undergraduate department and 100 students from the first year of master classes and 200 students in total participated in the questionnaire survey. The highest belief when the expressions about sexual myths of the undergraduate and graduate students are examined are the highest beliefs they know how to enjoy it. This observed data is valid for both groups.
Collections