Sosyal medya kullanan ve kullanmayan üniversite öğrencilerinde öz saygı düzeylerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde internet kullanımına baktığımızda internetin kullanım ve kapsama alanları gün geçtikçe gelişmektedir. Sosyal içerik paylaşımı, bloglar, sohbet servisleri, alış veriş platformları, lokasyon servisleri, wikiler, Facebook ve Twitter gibi birçok uygulama sosyal medya platformlarını kapsamaktadır. Ağ servislerinin gelişmesiyle küresel ölçüde bilgi alış verişi hızlanmış ve kolaylaşmıştır. Bu platformlar aracılığıyla kullanıcılar birbirleriyle video, fotoğraf, konum, bilgi gibi içerikleri çok kısa sürede paylaşabilmekte, ortak ilgi alanlarını, fikirlerini paylaşabilmekte ve bu verileri elde edebilmektedir. Kullanıcıların bu platformlarda yapmış oldukları eylemler bireyin öz saygısıyla da yakından ilgilidir. Bireyin kendisine duyduğu sevgi, saygı ve değer de sosyal medya kullanımını etkileyebilmektedir.Bu araştırmanın temel amacı, sosyal medya kullanan ve kullanmayan üniversite öğrencilerinin öz saygı düzeylerinin belirlenmesi, sosyal medya kullanım sıklığına bağlı olarak öz saygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu çalışmadan elde edilecek veriler ışığında sosyal medya kullanımı ve buna bağlı olarak öz saygı düzeyleri hakkında veri elde edilmesi amaçlanmıştır.Araştırma doğrultusunda 2017-2018 öğretim yılında İstanbul ilinde Üsküdar Üniversitesi'nden üniversitenin farklı bölümlerinde öğrenim gören toplamda 100 öğrenci alınmıştır. Araştırmada Kendine Saygı Ölçeği (KSÖ) ve sosyal medya kullanım amaçlarını, yaş ve cinsiyet gibi bilgileri elde etmek için demografik veri formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS programının 22.0 sürümü kullanılmıştır. Araştırmaya katılanların kendine saygı ölçeğine ait algıların sosyal medya başında geçirilen süreye göre farklılığın istatistiksel olarak anlamlı olup olmamasını test etmek için yapılan Kruskal Wallis H testi sonucuna göre, kendine saygı algılarının sosyal medya başında geçirilen süre gruplarına göre farklılığı istatistiksel olarak anlamlı olduğu belirlenmiştir (p<0,05). Kendine saygı ölçeğinde hangi gruplar arasında algının farklılaştığının belirlenmesi amacıyla yapılan Mann Whitney U testi sonucuna göre 1 saatten az olanların kendine saygı algıları 4-6 saat ,7 saat ve üzeri olanlara göre daha yüksektir. 1-3 saat olanların kendine saygı algıları 4-6 saat ve 7 saat ve üzeri olanlara göre daha yüksektir. Elde edilen bulgular doğrultusunda elde edilen veriler tartışıp, yorumlanarak daha sonra yapılacak araştırmalara yönelik önerilere yer verilmiştir. Today, when we look at internet usage, the usage and coverage areas of the internet are increasing day by day. Many applications such as social content sharing, blogs, chat services, shopping platforms, location services, wiki, Facebook and Twitter cover social media platforms.Users can share their video, photo, location, information, etc. in a very short time with each other through sharing platforms, share their interests, share their ideas and obtain these data. Through these platforms, users can closely observe the activities they perform in these platforms with respect to the self respect of the individual. Love, respect and value can affect the use of social media. The main purpose of this research is to determine the self-esteem levels of university students who use and do not use social media. The aim of this study is to examine the relationship between self-esteem levels and the frequency of social media usage. It is aimed to obtain data about social media usage and related self-esteem levels in the data obtained from the study.A total of 100 students were selected from different departments of the university in Üsküdar University in the province of Istanbul during the academic year of 2017-2018 in terms of research. In the study, self-esteem scale (CSI) and social media usage aims were examined in terms of age, The SPSS version 22.0 was used for the analysis of the collected data. According to Kruskal Wallis H test result, it is statiscally significant that paticipants self esteem perceptions differs by the groups which have different levels of time spent on social media (p<0,05). The self-esteem scale at which groups are made in order to determine the perceptions between the Mann-Whitney U test according to the result of 1 hour whose self-esteem perceptions of 4-6 hour , 7 hours and up according to which is higher. 1-3 hour whose self-esteem perceptions of 4-6 hour and 7 hours and up is higher than those with. In line with the findings of the data obtained were interpreted and discussed recommendations for future research.
Collections