Üniversiteye giriş sınavına hazırlanan öğrencilerin psikolojik dayanıklılıklarının anksiyete düzeyleri ve aile tutumlarıyla ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üniversite sınavları çocuklar ve anne babaları için önemli bir stres kaynağıdır. Bu dönem hem çocuk hem de anne babası için oldukça zorlayıcıdır. Çocuk hem derslerine çalışmak hem de sınava hazırlanmak durumundadır. Sınavdaki yoğun rekabet onun aksiyete düzeyini de etkilemektedir. Bu çalışmanın temel amacı çocukların psikolojik dayanıklılık, anksiyete düzeyi ve anne baba tutumunun ilişkisini açıklamaktır. Bu bağlamda alan yazın taraması ve uygulama gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın örneklemi üniversite sınavına hazırlanan 211 kadın ve 189 erkek toplamda 400 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları Psikolojik dayanıklılık, Anne baba tutumları ve Durumluk - sürekli kaygı envanterleridir.Elde edilen bulgular, anne babalar kaygılarından dolayı çeşitli baskı kuran hareketler gösterebilmektedir. Anne babanın rol model olması, çocuğun da aile ile aynı duygulara sahip olabileceği anlamına gelmektedir. Çalışmada, kaygı düzeyi ve kaygı kaynaklı davranışların cinsiyete göre değişkenlik göstermediği tespit edilmiştir.Araştırmanın sonuçlarına göre kadınların sürekli kaygı durumu erkeklere göre daha fazladır. Anne baba tutumunun çocukların kaygı düzeylerini doğrudan etkilediklerini göstermektedir. Ebeveynler ile görüşme yapılamaması çalışmanın sınırlılığı olarak kabul edilmektedir. University exams are an important source of stress for children and their parents. This period is very challenging for both children and their parents. The child has to work both in his / her classes and prepare for the test at the same time. The competition in the exam also affects on the level of anxiety. The main purpose of this study is to explain the relationship between children's psychological endurance, anxiety level and parents attitude. In this context, literature review and application methodology have both been used.The research sample of 211 women and 189 men preparing for the university entrance exam consists of a total of 400 students. Data collection tools used in the research are psychological endurance, parent attitudes and state - trait anxiety inventory.Findings of the survey show that the parents can show various pressures due to their anxieties. The fact that the parents is the role model what means that the child may have the same feelings as the parents. In the study, it was determined that the anxiety level and anxiety-based behaviors did not vary according to gender.According to the results of the study, women's anxiety state is more than men. The attitude of the parents directly affects children's anxiety levels. There is not an interview with the parents and this is considered as the limitedness of the study.
Collections