Üniversite öğrencilerinde bilinçli farkındalık ile yaşam doyumu ve iyi oluş arasındaki ilişkiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma üniversite öğrencilerinde bilinçli farkındalığın, yaşam doyumu ve iyi oluş düzeyleri üzerinde etkisi olup olmadığını ve bu etkinin cinsiyet, yaş ve fakülte değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını araştırmak amacıyla hazırlanmıştır. Değerlendirmede Bilinçli Farkındalık Ölçeği, Mental İyi Oluş Ölçeği ve Yaşam Doyumu Ölçeği olmak üzere üç farklı ölçek kullanılarak, ilişkisel tarama modelinden yararlanılmıştır.Bu araştırmanın evreni Üsküdar Üniversitesi öğrencilerinden oluşmuştur. Araştırmanın çalışma evreni, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi ve Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültelerinde çeşitli bölümlerde öğrenime devam eden 1. ve 2. sınıf öğrencileridir. Araştırma örneklemi 194 kız öğrenci, 112 erkek öğrenci olmak üzere toplamda 306 öğrenciden toplanan verilerden oluşmaktadır. Öğrencilerin yaş aralığı 18-31 ve yaş ortalaması 20,47'dir. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Korelasyon analizinde Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı tekniğinden, cinsiyet, yaş ve fakülte değişkenlerine göre gruplar arası farklılık t testi yöntemi ile yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir.1-Üniversite öğrencilerinin bilinçli farkındalık puanları ile yaşam doyumu puanları arasında pozitif yönlü anlamlı düzeyde bir ilişki bulunmuştur.2-Üniversite öğrencilerinin bilinçli farkındalık puanları ile mental iyi oluş puanları arasında pozitif yönlü anlamlı düzeyde bir ilişki bulunmuştur.3-Cinsiyet değişkeni açısından bilinçli farkındalık, yaşam doyumu ve mental iyi oluş puan ortalamaları arasında anlamlı düzeyde bir farklılaşma bulunamamıştır.4-Yaş değişkeni açısından bilinçli farkındalık, yaşam doyumu ve mental iyi oluş açısından bir farklılaşma bulunamamıştır5-Fakülte değişkeni açısından bilinçli farkındalık puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunamazken, yaşam doyumu ve mental iyi oluş puan ortalamaları arasında anlamlı düzeyde bir farklılaşma bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Bilinçli farkındalık, yaşam doyumu, iyi oluş, mutluluk. The purpose of this study is to examine if mindfulness has effect on life satisfaction and well-being levels at university students and if this effect differentiate with gender, age and faculty variables. Correlational research model was practiced by using three different scales as Mindfulness Attention and Awareness Scale, Mental Well-Being Scale, and Life Satisfaction Scale.The participants of this research is consist of Üsküdar University Students. The sample set of research was composed of 1st and 2nd grade students from different departments in Faculty of Humanities and Social Sciences, and Faculty of Engineering and Natural Sciences. Research participants were made up of totally 306 students of which 194 were female students and 112 male students. Age range of students is from 18 to 31 and the average age is 20,47. SPSS software was used to analyze the data. In correlation analysis, Pearson's Moments Multiplication Correlation Coefficient technique was used for the determination of relationship between life satisfaction and mental well being with mindfulness. Differences in gender, age and faculty variables were examined by using t- test method.Findings of the research are given below.1. There were significant positive correlations between the life satisfaction mean scores and mindfulness mean scores of university students.2- There were significant positive correlations between the mental well-being mean scores and mindfulness mean scores of university students.3- There was not a significant differentiation between mindfulness, life satisfaction and mental well-being average of mean scores in terms of gender variation.4- There was not a significant differentiation between mindfulness, life satisfaction and mental well-being average of mean scores in terms of age variation.5-While there were not significant differentiation among mindfulness mean scores, there were significant differentiation between life satisfaction and mental well-being mean scores in terms of faculty variation.Keywords: Mindfulness, life satisfaction, well-being, happiness.
Collections