Lise öğrencilerinin ruhsal gelişimi ve ergenliğe bağlı negatif etkilerin giderilmesinde müziğin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Müzik terapi, insanların bedensel, sosyal ve bilişsel olarak gereksinimlerini gidermek üzere müzik ve müzik faaliyetlerini kullanan uzmanlık alanıdır. Bu alanın geçmişi milattan önce 5. yüzyıla, müzik teorileri ve müzikle tedavi yöntemleri üzerine çalışmalar yapmış olan filozof Pisagor' a kadar uzanmaktadır. Pisagor, karamsarlığa düşen veya agresifleşen hastaları melodilerle tedavi edebilme yöntemlerini araştırmıştır. 10. yüzyılda yaşamış düşünür İbn- i Sina da müzikle tedavi üzerine çalışmalar yapmış, hastanın akıl ve ruhsal sağlığı yönünden kuvvetlenmesini ve hastalıkla mücadele edebilmesinde güç kazandırmak için kendisine hoş gelen müzikler dinletilmesinin gerekli olduğunu belirtmiştir. Günümüzde ise müzik terapi, beyin, kalp, kanser, ruhsal hastalıklar ve fizik tedavi gibi klinik ortamlarda tamamlayıcı olarak kullanılmaktadır.Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin ruhsal gelişiminde ve öğrencilerin üzerindeki ergenliğe bağlı negatif etkilerin giderilmesinde müziğin rolünü incelemektir. Bu amaçla her sınıf düzeyinden anadolu lisesi öğrencisi ile bilimsel araştırmaya veri sağlamak üzere yazar tarafından geliştirilmiş olan `Ergenlikte Ruhsal Gelişim ve Müzikten Etkilenim` konulu ölçek uygulanmıştır. Araştırmaya 181 kız, 145 erkek öğrenci olmak üzere 326 kişi katılmıştır. 13 öğrenci 12-14 yaş aralığında, 246 öğrenci 15-16 yaş ve 67 öğrenci 17 ve üzeri yaşlar arasında bulunmaktadır.Sonuç olarak elde edilen bulgular müziğin öğrencilerin ruhsal gelişiminde ve ergenliğe bağlı negatif etkilerin giderilmesinde olumlu etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Müzik terapi daha önce birçok alanda uygulanmasına rağmen liselerde ergenlik döneminde gözlemlenen problemler odaklı geniş kapsamlı bir çalışma yapılmamış olmasından dolayı bu çalışma önem arz etmektedir. Music therapy is a field of specialization which uses music and musical activities to satisfy the physical, social and cognitive needs of individuals. The field dates back to the 5th century BC, to the philosopher Pythagoras who worked on music theories and treatment methods through music. Pythagoras explored whether it is possible to treat people, who sink into despair or who are hot-tempered, with specific kinds of melodies. 10th-century thinker Avicenna also worked on treatment methods through music and he stated that it is necessary to make a patient listen to good musical work in order to enhance the patient's mental and spiritual powers and give the courage to fight better with the illness. Nowadays, music therapy is used as a complementary method in the treatment of individuals in the clinical fields such as neurology, cardiology, oncology, psychiatry, and physiotherapy.The aim of this study is to explore the role of music on the psychological developments of high school students and on the elimination of negative effects arisen from the period of adolescence. For this reason, the survey called as `Psychological Development During the Adolescence and the Impact of Music` -which is developed by the author to provide data for the study- is conducted with 326 Anatolian high school students, out of which, 145 are males and 181 are girls, with the following age intervals; 13 students within 12-14, 246 students within 15-16, 67 students being 17 years and older.At the end of the study, it is found that the music has positive effects on the high school students concerning the psychological developments of them and the elimination of negative effects arisen from the period of adolescence. Although music therapy has been consulted in various fields before, the study is significant due to the fact that there has been no comprehensive systematic study focuses on the problems that could be observed during the adolescence period in high schools.
Collections