Çocuk ve ergenlerde otomatik düşüncelerin ve saldırganlığın ebeveynlerin psikolojik kontrol düzeyleriyle ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bugün ebeveynlerin çocuklarına uyguladıkları psikolojik kontrol, çocuk ve ergenlerde olumsuz şekillerde açığa çıkmaktadır. Ebeveynlerin bu kontrolcü tutumları artış gösterdikçe çocuk ve ergenlerdeki otomatik düşüncelerde de olumsuz yönde artış görülmektedir. Olumsuz otomatik düşüncelerin sonucu olarakta çocuk ve ergenlerin saldırgan davranışlarında artış görülmektedir. Ebeveynlerde başlayan psikolojik kontrol düzeyi arttıkça aslında zincirleme biçimde olumsuzluk açığa çıkmaktadır. Bu araştırmada ölçeklerin uygulanacağı 100 öğrencinin hem anne hem de babasına ölçekler uygulanarak, güvenilirlik oranının arttırılacağı düşünülmektedir. Bu sayede çocuk ve ergenlerdeki saldırganlık seviyelerinin ve otomatik düşüncelerin anne baba tutumunun değişimi ile düşürülebileceği ön görülmektedir. Bu araştırmada `Çocuk ve Ergenlerde Otomatik Düşüncelerin ve Saldırganlığın Ebeveynlerin Psikolojik Kontrol Düzeyleriyle İlişkisi` incelenmektedir. Araştırma 02.04.2018- 14.05.2018 tarihinde Üsküdar ilçesindeki farklı sosyoekonomik yapıya sahip üç okulun 10-18 yaş aralığındaki 100 öğrencisine ve anne-babalarına uygulanmıştır. Araştırmada, çocuk ve ergenlerin saldırganlık, anne babanın psikolojik kontrol ve otomatik düşünce düzeylerinin belirlenmesi ve birbirlerine olan etkisi üzerine çalışılmıştır. Veri toplama aracı olarak, geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış olan `Çocuklar İçin Saldırganlık Ölçeği Anne Baba Formu (ÇSÖ-ABF) (Ercan ve ark., 2016), Ebeveyn Psikolojik Kontrol (Harma, 2008) ve Çocukların Otomatik Düşünceleri ölçekleri (Ergin ve Kapçı, 2013).` kullanılmıştır. Öğrencilerin kişisel özelliklerine dair bilgiler `Sosyodemografik Veri Formu` ile elde edilmiştir. İstatistiksel analizler için NCSS (Number Cruncher Statistical System) 2007 (Kaysville, Utah, USA) programı kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; kızların toplam saldırganlık oranları erkeklerden daha yüksek bulunmuştur. Yapılan ölçeklerdeki bulgular anne, baba ve çocuklar şeklinde ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Today, the psychological control that parents apply to their children is revealed in negative forms in children and adolescents. As parents' this kind of control attitudes increase, automatic thinking in children and adolescents also increases in the negative direction. As a result of negative automatic thoughts, aggressive behaviors of children and adolescents increase. As the level of psychological control increase in parents, it creates a chained negativity. In this study, it is considered that the reliability ratio will be increased by applying scales to both mother and father of the 100 students to whom the scales will be applied. It is anticipated that the level of aggression and automatic thinking in children and adolescents can be reduced by the change of parental attitude. In this research, `The Relation of the Parents Psychological Control Level and the Automatic Thoughts (Thinking) and Aggression of Children and Adolescents` is examined. The study was carried out on 02.04.2018 - 14.05.2018 in Üsküdar district in three schools which have different socioeconomic structure and it was applied to 100 students between 10-18 years and to their parents. In the research, the aggressiveness of children and adolescents, the psychological control and automatic thought levels of the parents determined and their effects on each other were studied. These scales were used as the data collection tool; Children's Aggression Scale Parent Form (Ercan and others, 2016), Parental Psychological Control (Harma, 2008) and Children's Automatic Thoughts (Ergin and Kapçı, 2013). Information about the personal characteristics of the students were obtained by `Sociodemographic Data Form`. For statistical analysis NCSS (Number Cruncher Statistical System) 2007 (Kaysville, Utah, USA) program was used. According to research findings; the total aggression rates of girls were found higher than men. Findings on scales were evaluated separately in the form of mother, father and children.
Collections