Doğuma hazırlık sınıfında eğitim almanın kadınlarda postpartum depresyon riskine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, doğuma hazırlık sınıfında eğitim almanın postpartum depresyon riskine etkisini belirlemek amacıyla karşılatırmalı tanımlayıcı olarak yapılmıştır.Çalışmanın verileri literatür doğrultusunda araştırmacı tarafından oluşturulan kadınların sosyodemografik ve obstetrik özelliklerini içeren `Tanıtıcı Bilgi Formu` ve `Edinburg Doğum Sonu Depresyon Ölçeği` kullanılarak toplandı.Araştırmada, çalışma grubu Edinburg Doğum Sonu Depresyon Ölçek puanı ortalamalarının (6,16+4,8), karşılaştırma grubu EDSDÖ puanı ortalamalarından (12,47+9,5) düşük olduğu saptanmıştır (p<0,000). Çalışma grubunda yer alan, şuan çalışmayan kadınlar (6,76+4,8) ile şuan çalışan kadınlar (3,09+3,7) arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir (p=0,020, p<0,05). Karşılaştırma grubunda, geliri giderinden fazla olan kadınların (6,52+8,3), geliri giderinden az (14,47+9,9) ve geliri giderine eşit (13,48+8,6) olan kadınlar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir (p=0,005, p<0,05). Karşılaştırma grubunda gebeliğin planlanma durumuna `evet` yanıtını veren kadınların (8,76+7,5), `hayır` yanıtını veren kadınlar (17,64+9,7) arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir (p=0,000, p<0,05). Karşılaştırma grubunda, primipar kadınların (10,17+8,4), multipar kadınlar (14,84+10,0) arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir (p=0,044, p<0,05). Karşılaştırma grubunda, sezaryen doğumu yapan kadınlar (15,87+9,5) ile vajinal doğum yapan kadınlar (9,17+8,3) arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir (p=0,003, p<0,05). Çalışma grubunda doğum sonu destekçi durumu açısından `hayır` yanıtı veren kadınlar (8,31+5,5) ile `evet` yanıtı veren kadınlar (5,49+4,4) arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir (p=0,041, p<0,05). Karşılaştırma grubunda, sadece mama ile besleyen kadınların (24,12+7,1), sadece anne sütü (7,56+86,0) ve anne sütü+mama (16,50+9,7) ile besleyen kadınlar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir (p=0,000, p<0,05).Sonuç olarak, Doğuma Hazırlık Sınıfı'nda eğitim almanın kadınlarda postpartum depresyonu önlemede etkili olduğu bulunmuştur Anahtar Kelimeler: Doğuma Hazırlık Sınıfı, Postpartum Depresyon, Gebe This study was carried out in descriptive-comparative type to determine the effect of prenatal preparatory classes (PPC) on postpartum depression risk (PPD). The study data were collected through the `Edinburgh Postnatal Depression Scale` (EPDS) and a `Data Collection Form` which had items questioning socio-demographic and obstetric characteristics of women and was designed by the researcher in light of the literature.In the study, the mean scores of the comparison group obtained from the Edinburgh Postpartum Depression Scale (EPDS) (12.47+9.5) were found to be higher than the mean EPDS scores of the study group (6.16+4.8) (p<0.000). In the study group, statistically significant differences were determined between the currently unemployed women (6.76 + 4.8) and the currently working women (3.09+3.7) (p=0.020, p<0.05). In the comparison group, there were statistically significant differences between women who had a higher income than their expenses (6.52+8.3) and women who had a less income than their expenses (14.47+.9) and women who had an equal income and expenses (13.48+8.6) (p=0.005, p <0.05). In the comparison group, statistically significant differences were found between women who responded `yes` to the question whether their pregnancy was planned (8.76 + 7.5) and women who responded `no` the same question (17.64+9.7) (p = 0.000, p <0.05). There were also statistically significant differences between primiparous women (10.17+8.4) and multiparous women (14.84+10.0) in the comparison group (p=0.044, p<0.05). Furthermore, the study found statistically significant differences between women who had a cesarean section (15.87+9.5) and women who had vaginal delivery (9.17+8.3) in the comparison group (p=0.003, p<0.05). On the other hand, statistically significant differences were determined in the study group between women who responded `no` to the question whether they had a postpartum supporter (8.31+5.5) and women who responded `yes` to this question (5.49+4.4) (p=0.041, p<0.05). Moreover, in the comparison group, there were also statistically significant differences between women who fed their babies with only formula (24.12+7.1) and women who fed their babies with only breast milk (7.56 + 86.0) and breast milk + formula (16.50+9.7) (p =0.000, p<0.05).In conclusion, it was found that education in the Prep Class was effective in preventing postpartum depression in women.Keywords: Prenatal Preparatory Classes, Postpartum Depression, Pregnancy
Collections