Üniversite öğrencilerinde duygusal ve bilişsel zihin kuramı özelliklerinin sosyal zeka ile olan ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada üniversite öğrencilerinde zihin kuramı özelliklerinin sosyal zeka ile olan ilişkisi araştırılmıştır. Temel araştırma beklentisi, Sosyal Zeka ile Zihin Kuramı arasında bir ilişki olduğu, üniversite öğrencilerinin sosyal zeka düzeylerinde ve zihin kuramında belirgin farklılıklar olduğu, sosyodemografik açıdan da sosyal zeka ve zihin kuramı bağlamında etkileşim olduğu yönündedir.Araştırmada üç ölçek kullanılmıştır. Çalışmada kullanmış olduğumuz ölçekler Gözlerden Zihin Okuma Testi ve Tromso Sosyal Zeka Ölçeği (TSZÖ), Dokuz Eylül Zihin Teorisi Ölçeği (DEZTÖ) dir. Bunun yanı sıra sosyodemografik form kullanılmıştır. Gözlerden Zihin Okuma testinin geçerlilik, Dokuz Eylül Zihin Teorisi Ölçeğinin ve Tromso Sosyal Zeka Ölçeğinin geçerlilik ve güvenirlik çalışması önceki çalışmalarda yapılmıştır. Araştırma Üsküdar Üniversitesi'nde bulunan öğrencilerden 100 ü kadın, 100 erkek olmak üzere 200 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Envanterler, öğrencilerle yüz yüze görüşülerek yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde IBMM SPSS Statistics 24 programı kullanılmıştır. Hipotez testlerin uygulamasında normal dağılım varsayımları dikkate alınmış ve farklılıkların belirlenmesinde Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis H Testi kullanılmıştır. Ölçekler arasındaki ilişki düzeylerini belirlemek için Spearman Korelâsyon analizi uygulanmıştır.Elde edilen sonuçlara bulgular kısmında yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Zeka, Zihin Kuramı, Gözlerden Zihin Okuma, Alt Boyutlar Investigation of Relationship between Emotional and Cognitive Mind Theory Properties with SocialIntelligence in University StudentsIn this study, the relationship between the properties of mind theory and social intelligence in universitystudents was investigated. The main research expectation is that there is a relationship between SociaIntelligence and Mind Theory, that university students have significant differences in social intelligencelevels and mind theory, and that sociodemographic interaction is in the context of social intelligence andmind theory.Three scales were used in the study. The Eyes Mind Reading Test (RMET) and the Tromso Social IntelligenceScale (TSIS), which we used in the study, are the Dokuz Eylül Mind Theory Scale (DEToMI). Besidesthis, sociodemographic form was used. The validity of the Mind Reading Test from the Eyes, thevalidity and reliability study of the Mind Minds Theory of September 9 were carried out in previousstudies. The research was carried out on 200 students, 100 women and 100 men, at Üsküdar University. The inventories were made by interviewing the students through a one-way interview.In the analysis of the data obtained in the research, IBMM SPSS Statistics 24 program was used. In the application of hypothesis tests, the assumptions of normal distribution were taken into account and Mann Whitney U test and Kruskal Wallis H test were used to determine the differences. Spearman correlation analysis was used to determine the relationship levels between the scales.The results obtained are included in the findings.Keywords: Social Intelligence, Mind Theory, Mind Reading from Eyes, Lower Dimensions
Collections