Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım sıklıkları ile anksiyete, anhedoni ve dürtüsellik düzeyleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışanın amacı üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım sıklıkları ile anksiyete, anhedoni ve dürtüsellik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmamızın örneklemini, gönüllük esasıyla belirlenen 60'ı kadın ve 45'i erkek olan, T.C. ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ lisans düzeyi öğrenciler oluşturmuş, veri toplamak amacıyla, demografik bilgi formu, Beck Anksiyete, Barratt Dürtüsellik ve Snaith Hamilton Değerlendirme ölçekleri uygulanmış, verileri analizinde ise, SPSS alt testlerinden yararlanılmıştır. Sayısal değişkenlerin karşılaştırılması T, sınıfsal değişkenlerin karşılaştırılması ki-kare ve bağlantı analizleri ise, pearson korelasyon testleriyle gerçekleştirilmiştir.Öğrencilerin, %68,6'sının her gün 0-4 saat arası internette zaman geçirdiği, %91,4'nün bu zamanın 0-3 saatini sosyal medya platformlarının kullanımına ayırdığı, %65,7'sinin interneti kullanım amacının sosyal medya platformlarını takip etmek olduğu, %63,8'nin her gün bir kereden fazla sosyal medya platformlarına giriş yaptığı ve %33,3'nün sosyal medya platformlarını, gündemi takip etmek adına kullandıkları tespit edilmiş olmakla birlikte, Katılımcılar tarafından en sık kullandıkları sosyal medya platformunun %37,1 ile Facebook olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Araştırmamız neticesinde, öğrencilerin sosyal medya kullanım sıklıkları ile anksiyete düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı (p>0,05), sosyal medya kullanım sıklıkları ile anhedoni düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı (p>0,05) sonucuna ulaşılmasının yanında, katılımcıların sosyal medya kullanım sıklıkları ile dürtüsellik düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkiye ulaşılmış olup, bireylerin sosyal medya kullanım sıklıkları arttıkça dürtüsellik düzeylerinin de arttığı tespit edilmiştir (r=0,252, p<0,05). Araştırmamız sonucunda, anksiyete ile anhedoni (p>0,05), anksiyete ile dürtüsellik (p>0,05) ve anhedoni ile dürtüsellik (p>0,05) arasında anlamlı bir ilişkiye ulaşılamamıştır. Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Anksiyete, Anhedoni ve Dürtüsellik. The aim of this study is to examine the relationship between the frequency of social media usage among university students and anxiety, anhedonia and impulsivity levels.Undergraduate students, of whom 60% were female and 45% were male, at T.C. USKUDAR UNIVERSITY, who were determined on voluntarily bases, constituted the sample of the study, and demographic information form, Beck Anxiety, Barratt Impulsivity and Snaith Hamilton Evaluation scales were applied for data collection and SPSS sub-tests were used for data analysis. Comparison of numerical variables was performed by T, comparison of class variables was performed by chi-square and link analysis was performed by Pearson correlation tests.It was found that 68.6% of the students spent 0-4 hours on the internet every day, 91.4% spent 0-3 hours on social media platforms, 65.7% used the internet to follow social media platforms, 63.8% visited social media platforms more than once a day, and 33.3% of them used social media platforms to keep up with the agenda, and that Facebook was the most frequently used social media platform with 37.1% of the participants.As a result of our research, it was found that there was no significant relationship between social media usage frequency of students and anxiety levels (p> 0.05), no significant relationship between social media usage frequency and anhedonia levels (p>0.05) , a significant relationship was found between social media usage frequency of participants and impulsivity levels, and it was found that as the frequency of social media usage increased, impulsivity levels also increased (r = 0.252, p <0.05).As a result of our research, no significant relationship was found between anxiety and anhedonia (p> 0.05), anxiety and impulsivity (p> 0.05) and anhedonia and impulsivity (p> 0.05).Key Words: Social Media, Anxiety, Anhedonia, İmpulsivity.
Collections