Okul sosyal hizmetinin Türkiye`de değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma da amaç, Türkiye'de okul sosyal hizmetine duyulan ihtiyacı ortaya koymak ve gerçekleştirilen pilot uygulamaları değerlendirmektir. Çalışmanın amacı doğrultusunda öncelikle alan taramasına yer verildi. Eğitim, eğitim hakkı, Avrupa'da ve Türkiye'de eğitim, sosyal hizmet, öğrencilerin yaşadıkları problemler son olarak da okul sosyal hizmeti hakkında bilgi verildi. Ardından Türkiye'de yapılmış olan pilot çalışmalar değerlendirildi. Pilot çalışmaların değerlendirilmesinde, nitel araştırma yöntemine bağlı kalınarak bireysel görüşme tekniği kullanıldı. Çalışma için '' Sokullu Mehmet Paşa İlkokulu'', '' Hüseyin Güllüoğlu Ortaokulu'' ve '' Üsküdar Kirazlı Orhan Seyfi Orhon Ortaokulu'' isimli okullar seçildi. Ancak veri toplama sürecinde, pilot okul olarak gözüken Sokullu Mehmet Paşa İlkokulu'nda, okul sosyal hizmeti çalışması gerçekleştirilmediği görüldü, araştırma dışında bırakıldı. Hüseyin Güllüoğlu Ortaokulu'nda ise çalışma beş yıl önce yapıldığından ötürü, geçen süreçte görev almış olan öğretmen, müdür/müdür yardımcıları kadro değişikliği sebebiyle okulda bulunmadıkları için yalnızca 2 rehber öğretmen ve 1 sosyal çalışmacı ile görüşüldü. Üsküdar Kirazlı Orhan Seyfi Orhon Ortaokulu'nda ise 2 rehber öğretmen, 1 müdür, 1 sınıf öğretmeni ve 1 sosyal çalışmacı ile görüşme yapıldı. Veri toplama sürecinde karşılaşılan aksaklıklar sebebi ile başlangıçta hedeflenen 18 kişiye ulaşılamadı. Çalışma sürecinde 8 kişi ile bireysel görüşme gerçekleştirildi. Elde edilen veriler yorumlanarak çalışmaya eklendi. Görüşmeler süresince okul sosyal hizmetinin ne olduğuna ilişkin bilginin eksik, yanlış olduğu görüldü. Yanlış, eksik bilgi, eğitimciler arasındaki görüş farkı vb. nedenlere rağmen katılımcıların okul sosyal hizmetinin yaygınlaşmasına yönelik olumlu görüşleri kayıt edildi. Görüşmeler sonucunca okul sosyal hizmetinin gerekli ve acil bir ihtiyaç olduğu sonucuna varıldı. This research also aim to reveal the need for schools and social services in Turkey are carried out to evaluate the pilot applications. For the purpose of the study, firstly, field scanning was included. Education, education, the right in Europe and Turkey from education, social services, the students were informed about the problems of their lives, finally, school social service. Then, pilot studies conducted in Turkey were evaluated.In the evaluation of the pilot studies, individual interview technique was used depending on the qualitative research method. ''Sokullu Mehmet Paşa Primary School'', `Huseyin Gülluoğlu Secondary School` and `Üsküdar Kirazlı Orhan Seyfi Orhon Secondary School` were selected for the study. Since the study was conducted five years ago, only 2 guidance teachers and 1 social worker were interviewed in the secondary school due to the change of staff and the assistant principals. Teachers, 1 principal, 1 class teacher and 1 social worker were interviewed. In the process of data collection, 18 people were not reached due to the problems encountered during the data collection process. The data obtained were interpreted and added to the study.During the interviews, it was seen that the information about school social service was incomplete and incorrect. Wrong, incomplete information, difference of opinion among educators, etc. In spite of the reasons, the positive opinions of the participants towards the expansion of school social service were cured. As a result of the interviews, it was concluded that school social work is a necessary and urgent need.
Collections