Üniversite öğrencilerinde duygusal ve bilişsel zihin kuramı özelliklerinin duygusal şemalarla olan ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada zihin kuramı ve duygusal şemalar arasındaki ilişkinin ortaya koyulması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Üsküdar Üniversitesi'nde eğitim görmekte olan ve 100 erkek, 100 kadın olmak üzere 200 kişiden oluşan örnekleme anket uygulanmıştır. Veri toplama araçları olarak kişisel bilgi formu ile birlikte Gözlerden Zihin Okuma Testi, Dokuz Eylül Zihin Kuramı Ölçeği ve Leahy Duygusal Şema Ölçeği kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre gözlerden zihin okuma ile suçluluk arasında istatistiksel olarak anlamlı, ters yönde ve zayıf düzeyde şiddete sahip bir ilişki vardır. Bununla birlikte zihin kuramının faktörlerinden birinci derece yanlış inanç ile duygusal şema faktörlerinden uzlaşı arasında aynı yönlü ve zayıf düzeyde, suçluluk arasında ise arasında zıt yönde ve zayıf düzeyde ilişki olduğu görülmüştür. Zihin kuramının diğer bir faktörü olan ikinci derece yanlış inanç ile duygusal şema faktörlerinden zayıflık ve suçluluk arasında; ironi ile de onaylama arasında zıt yönlü ve zayıf ilişkiler belirlenmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen diğer korelasyonlar ise ironi ile onaylama arasında ve zıt yönde, empati ile akılcılık isteği arasında ve aynı yönde, metafor ile suçluluk arasında ve aynı yönde bulunmuştur. The research aimed to reveal the relationship between mind theory and emotional schemas. For this purpose, a sample questionnaire composed of 200 persons, 100 men and 100 women, who are studying at Üsküdar University, has been applied. As the data collection tools, Eyes Mind Reading Test, Dokuz Eylül Mind Theory Scale and Leahy Emotional Scale Scale were used together with personal information form.Findings from the study show that there is a statistically meaningful relationship between mind reading and guilt in the eyes, inversely and with a weak level of severity. However, it has been found that there is a relationship between the first degree false beliefs of the theories of mind theory and the opposite direction between emotional schema factors and reconciliation in the same direction and between weakness and guilt. Another factor in the theory of mind is the second degree of false belief and weakness and guilt among emotional schema factors; the opposite and weak relations between irony and validation have been identified. Other correlations obtained within the scope of the research are found in the same way between irony and validation, in the opposite direction, between empathy and rationalism, and in the same direction, between metaphor and guilt.
Collections