Üniversite öğrencilerinin yeme tutumları ile dissosiyatif yaşantılar ve stresle başa çıkma tarzlarının ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üniversite öğrencilerinin yeme tutumları ile dissosiyatif yaşantılar ve stresle başa çıkma tarzlarının ilişkisini inceleyen bu araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılındaİstanbul'da bulunan Üsküdar Üniversitesi'ne kayıtlı lisans ve lisansüstü öğrenciler üzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu162'si (%80,2) kadın, 40'ı (%19,8) erkek olmak üzere toplam 202 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri,sosyo-demografik bilgileri içeren anket, `Yeme Tutumu Testi` ve `Dissosiyatif Yaşantılar Ölçeği` ve `Stresle Başa Çıkma Tarzları Ölçeği` yoluyla toplanmıştır .Araştırmamızda üniversite öğrencilerinin stresle başa çıkma yaklaşımlarının ortalama düzeyde olduğu, dissosiyatif yaşantılar gösterme düzeylerinin ve yeme tutumu bozukluklarına ilişkin davranışları gösterme düzeylerinin düşük olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin dissosiyatif yaşantılar ölçeğine ilişkin olarak gelir düzeyi,boy kilo indeksi, sınıf düzeyive adet düzensizliği değişkenlerine göre anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. Araştırmaya katılan üniversite öğrencilerinin stresle başa çıkma tarzları ölçeğine ilişkin anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, gelir düzeyi,boy kilo indeksi, sınıf düzeyi, şu anki kilo değerlendirmesi, adet düzensizliği, ailede psikiyatrik bir tanı olma durumu, cinsiyet, daha önce psikiyatrik tanı alma durumu değişkenlerinde anlamlı farklılıklar belirlenmiştir. Ayrıca, kilo almaya veya kilo vermeye çalışanların hiçbir şey yapmayanlara göre; fazla kilolu olanlar, normal ve zayıf kilolu olanlara göre;adet düzensizliği yaşayanların adet düzensizliği yaşamayanlara göre; ailesinde psikiyatrik tanı olmayanların olanlara göre; daha önce psikiyatrik tanısı olmayanların olanlara görestresle başa çıkma yaklaşımları bağlamında daha aktif ve etkili oldukları ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Yeme tutumu, yeme bozukluğu, dissosiyatif yaşantılar, dissosiyatif bozukluklar, stres, stresle başa çıkma tarzı. This study examines the relationship between eating attitudes and dissociative experiences and ways of coping with stress in university students. This research was conducted on students enrolled in undergraduate and graduate students at Üsküdar University in Istanbul in the academic year of 2017-2018. The study group consisted of 202 university students (162.2% female, 80.2% female) and 40 students (19.8% male).Survey data were collected through a questionnaire containing sociodemographic information, `Eating Attitudes Test` and `Dissociative Experiences Scale` and `Stress Relief Styles Scale`.In our study, it was determined that university students had a mean level of stress coping, low levels of dissociative experiences, and low attitudes toward eating attitude. There was a significant difference in the dissociative experiences of the students according to income level, height weight index, class level and menstrual irregularity variables. There were no significant differences in the level of stress coping styles of the university students participating in the study, such as mother's education level, father's education level, income level, height weight index, class level, current weight assessment, menstrual irregularity, being a psychiatric diagnosis in the family, Significant differences were found in the state variables. Also, according to those who do nothing to lose weight or lose weight; those who are overweight, those who are overweight and normal; According to those who have menstrual irregularity, those who have menstrual irregularity; According to those who do not have psychiatric diagnosis in their family; have been found to be more active and effective in the context of stress coping approaches than those who have not previously had psychiatric diagnosis.Key Words: Eating habits, eating disorders, dissociative experiences, dissociative disorders, stress, stress coping style.
Collections