Ergenlerde duygu düzenleme ve ebeveyn tutumlarının internet bağımlılığı ile ilişkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnternet erişiminin kolaylaştığı ve kullanımının hızla arttığı ülkemizde, yaygınlaşan internet bağımlılığı her yaşta görülebilecek bir bağımlılık türü olarak karşımıza çıkmakta ve internet bağımlılığında en önemli risk gruplarının başında, çocuklar ve ergenler gelmektedir. İnternetin aşırı ve amacı dışında kullanımıyla bağımlılık oluşmaktadır. Oluşan bağımlılık dikkate alındığında, ebeveynlerin farklı tutum göstermesi çocuk ve ergenlerin internet kullanımına karşı davranışlarını etkilemektedir. Ebeveynlerin çocuklarına karşı davranışları ve tutumları, çocukların duygu düzenleme yöntemini geliştirmelerinde çok önemlidir. Bu çalışma, ergenlerde duygu düzenleme ve ebeveyn tutumlarının internet bağımlılığı açısından ilişkisini incelemiştir. Araştırmaya katılan öğrenci ve ebeveynlerden ihtiyaç duyulan verileri elde etmek amacıyla, ergenlerde internet bağımlılık düzeylerini ölçmek için,` İnternet Bağımlılığı Ölçeği (İBÖ)`; ergenlerde duygu düzenleme yöntemlerini belirlemek için, `Ergenler İçin Duygu Düzenleme Ölçeği (EİDDÖ)`; ebeveynlerin sahip olduğu tutumları belirlemek için, `Aile Hayatı ve Çocuk Yetiştirme Tutumu Ölçeği (PARİ); öğrencilerin internet kullanımı ile ilgili ve ebeveynlerin kişisel özelliklerini belirlemek için araştırmacı tarafından oluşturulan `Kişisel Bilgi Formu (KBF)` kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, İstanbul ili Gaziosmanpaşa ilçesinde bulunan Şehit Anıl Kaan Aybek Ortaokulunun 7. ve 8. sınıflarında okuyan 150 öğrenci ve bu öğrencilerin ebeveynlerinden oluşmaktadır. Araştırmaya dahil edilen örneklem grubunun toplamı 138 öğrenci (yedinci sınıfta okuyan 73 öğrenci ve sekizinci sınıfta okuyan 65 öğrenci) ve 85 anne babadan (42 anne- 43 baba) oluşmaktadır. Yapılan çalışma sonucunda ergenler için duygu düzenleme ölçeği ile internet bağımlılığı ölçeğinin alt boyutlarının hepsinde anlamlı bir ilişki saptanmıştır ve internet bağımlılık ölçeği ile ebeveynlerin tutumları arasında herhangi bir ilişki saptanamamıştır In our country, where internet access is easier and usage is increasing rapidly, widespread internet addiction is seen as a kind of addiction that can be seen at all ages and children and adolescents are among the most important risk groups in internet addiction. Dependence occurs with excessive use of the Internet. Considering the dependence that occurs, the different attitudes of parents affect the behaviors of children and adolescents towards internet use. Parents' behaviors and attitudes towards their children are very important in developing children's emotion regulation method. This study examined the relationship between emotion regulation and parental attitudes in terms of internet addiction in adolescents. In order to obtain the data needed from the students and parents who participated in the study, `Internet Addiction Scale (IBS)` was used to measure the levels of internet addiction in adolescents; `Emotion Regulation Scale for Adolescents` was used to determine emotion regulation methods in adolescents; to determine the attitudes of the parents, `Parental Attitude Research Instrument (PARI); `Personal Information Form` was used by the researcher to determine the personal characteristics of the students regarding the internet usage of the students. The population of this study is composed of the students of 7th and 8th grades of Şehit Anıl Kaan Aybek Secondary School in Gaziosmanpaşa district of İstanbul in 2018-2019 academic year and the parents of these students. The sample group included 138 students (73 students in seventh grade and 65 students in eighth grade) and 85 parents (42 mothers and 43 fathers). As a result of the study, a significant relationship was found in all sub-dimensions of the emotion regulation scale and the internet addiction scale for adolescents, and no relationship was found between the internet addiction scale and parents' attitudes.
Collections