Currency, Carry Me, Everyone is Held Hostage: An analysis of post-2008 recessionary films
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
2008 Büyük Resesyonu'nun etkisi milyonlarca insan tarafından ciddi biçimde hissedildikçe, krize dair `nasıl` ve `neden` soruları birçok farklı alanda baş tartışma konularından biri haline geldi. Bu süreçte kriz üzerine, doğrudan Büyük Resesyon'a odaklanan veya kriz ile belirlenmiş olan zamanı kendisine arka plan olarak alan ve beyaz yakalı çalışanları konu edinen birçok film yapıldı. Bu tez ise, söz konusu filmlerin `resesyonel filmler` olarak nitelendirilebilecek ve kapitalist realist yaklaşımla belirlenen yeni bir film furyası oluşturduğunu öne sürüyor. Ortak tematik özelliklerini belirlemek adına üç ana başlık altında –ideoloji, yapısal kolonlar, ve suç/adalet ikilemi- bu filmler anlatı yönünden inceleniyor. As the impact of The Great Recession of 2008 has been felt severely by millions of people, `why` and `how` of the crisis became the topic of debate in almost every field. Number of films revolving around the crisis, whether explicitly focusing on The Great Recession or taking the scene designated by the crisis as a background for similar stories about whitecollar workers, have been made. The argument of this thesis is that, these narratives focusing on the crisis is a new cycle of films revealing a capitalist realist attitude, and can be named as `recessionary films.` Under three main headings -ideology, structural columns, and crime/justice dichotomy- I analyze the narratives to explore their common thematic elements.
Collections